mandag, oktober 03, 2011

Mandag

Det er mandag kveld. Den første dagen i høstferien min. Men selv om det er ferie var jeg oppe klokka 07 i dag . Da var himmelen ildrød over Senhovd. Lovet det en fin dag tro ? Nei ikke helt . Det har vært skyet og rått i hele dag .  Jeg hadde en avtale med høvdingen om en tur til byen.Og han satt klar med hatten godt plassert på hodet da jeg kom dit klokka 08 . Så bar det til byen hvor høvdingen fikk seg nye briller og jeg ordna gave til frua hans. Hun fyller nemlig 89 i morra og da må han jo ha gave kan du vite. Vel hjemme igjen var høvdingen sliten og jeg bretta opp ermene og satte igang å bråke i hula hans.  Det har i alle år vært min jobb og skifte gardiner vår og høst. Og nå er det gjort .
Her hjemme var det samling til middag . Ingunn skulle på partimøte i kveld så den lille røde bilen kom susende oppover dalen. Nå har Luna og jeg fått trimrunden vår og TV`n durer i vei. Lavkarbo er tema på kveldens helseprogram. Hm.. mange ulike meninger om saken. Jeg tror vel uansett at man har ingen sjanse til å gå varig ned i vekt kun med kost. Da må man nok trene litt også. Og lavkarbo..Tja.. Jeg kunne ikke spist det . Altfor mye fett !!
Nyhetene er fulle av Utøya igjen. Nå har pressen fått reise ut der og det gjør jo at alt rippes opp igjen. Huttetu .. Jeg orker ikke se det mer jeg . Kunne de ikke bare latt det være ?. Det hadde i mine øyne vært det mest respektfulle .
Men nå er det snart kveld her i huset . Og i morra skal ingen opp klokka 07 nei !
Dagens bilde ble tatt i dag tidlig og viser den fantastiske himmelen.

Ingen kommentarer: