torsdag, oktober 06, 2011

Torsdag

Torsdag kveld. Ute er det høstmørkt og kaldt.  I natt blir det nok stjerneklart og det er store muligheter for nattefrost.
I går starta jeg dagen ganske så tregt. Og søren heller, har man ferie kan man vel i det minste sove til 08 minst en dag . Gubben hadde en avtale med kiropraktoren på Kongsberg og jeg hadde en avtale med husfrua i høvdingehula . Vi skulle ut på kjørertur . Frua måtte en liten tur til legesjekk og det er ikke spøk for en gammel dame det . Men med stødig (he he ) hjelp kom hun seg velberga både frem og tilbake. Ja tilogmed en liten tur til røntgen på Kongsberg gikk som en drøm. Men som damen sa ; det var godt å komma hemmat til ei lun krå. Eller noe sånn.
Ellers så bar gårsdagen litt preg av at Dina var med far ¨på kjøttdeling  tirsdag kveld. Da tror jeg nemlig at den lille firbeinte saken klarte å spise mye gamle kjøttrester som lå på bakken . Og natt til onsdag ble hun så syk ! Det var en god runde med oppkast og det som kom andre veien også. Mye vask og styr den natta. Og i går var hun jammen så slapp og syk at vi var helt bekymret en stund. Men utpå kveld klarte hun ihvertfall å drikke litt og hun fikk i seg noen små biter kokt kylling. Hun har kasta opp en gang i dag og men virker mye bedre. Håper hun er over det verste. Og matmor har bestemt at hun ikke får være med på sånn kjøttdeling mer. Aldri !!! Matfar er ikke helt enig......
Jeg klarte ihvertfall å få meg en skikkelig trimtur i går . Jogginga ble nok litt ødelagt av nygrusa vei men gjorde nå så godt jeg kunne. Deilig å svette litt ihvertfall !
Siden frua i høvdingehula sliter med en dårlig rygg bestemte de bestemte barna hennes at hun trengte en ny stol ! I dag dro gubben og jeg til byen og kjøpte ny stol til henne. Og den passa perfekt. Det var en meget fornøyd frue som satt godt da vi dro hjem. Så det har dagen i dag gått med til egentlig. Vi slang innom i det aller ytterste av Uttakleiva på besøk også så dagen gikk den. Ingunn dro hjem til bikkjene og en dusj. Tror hun lengter til å få ferdig bad og kjøkken nå. Men i kveld er hun på sitt aller første kommunestyremøte. Det håper jeg blir en positiv opplevelse. Spennende ihvertfall !.
Gubben og jeg vi tok en tur innover heimseterveien.  Det var faktisk så kaldt at vi virkelig måtte få fart på blodpumpa for å ikke fryse ! Fytti. Tror jeg må begynne å bruke hansker når jeg går med staver jeg . Vel, nå er det fyr på peisen og slaraffenliv forran TV resten av kvelden. Ja... mellom litt klesvask og sånn da.. Alltid noe å gjøre. Ute i verden er det visst tiden for testing av vinterdekk og noen har skutt en hvit elg. Veeeldig interesant om jeg så må si det . Forresten så var jeg i kontroll i går. Det var sjekk av vognkort, førerkort og bruk av bilbelte. Og alt var jo selvfølgelig på plass. I tillegg fikk jeg ros fordi jeg har polstring på bilbelte. Dette er en ekstra sikkerhet for at ikke beltet skal skjære seg inn i halsen min hvis jeg må bråbremse. Fikk dem i gave av en venninne i fjor og jeg har brukt dem siden ! Utrolig smart !!
Menn nå får jeg vel slutte dagens lille skribling. Ja jeg glemte jo å si at vi fikk månedens menighetsblad i dag og det er veldig bra som vanlig ! Så må vi bare begynne å tenke på neste nummer.. Det går så fort !
Dagens bilde ble tatt på mandag og det er Ingunn som tok det . Det kan vel nesten her være snakk om å se døden i hvitøyet bokstavelig talt !! Ihvertfall ble ikke denne musa gamlere stakkars liten....

Ingen kommentarer: