onsdag, november 02, 2011

Onsdag

Onsdag morgen er her. Uka er halvveis alt. Ute er det 6 varmegrader og rått. Det regner ikke akkurat nå men har kommet litt i natt . Tåka ligger tung nedover juvet og i dalbotn er det sikert helt tett. Uvisst hvordan dagen blir men tvilsomt om sola vinner frem i dag nei.  I går var jeg på jobb på Rødberg. En ganske alminnelig men ganske så travel jobbdag . I Nore og Uvdal har de en flott fotosamling som er registrert i en fotobase. Denne basen ligger i bibliotekbasen og er søkbar på nett. Kjempeflott !! Men mye jobb ! Når man har et slikt tilbud vil det jo alltid være mange som ønsker en kopi eller opplysninger . Så i går var en slik dag hvor vi jobba med foto nesten hele dagen. Så altså et flott tulbud til kundene men et ressurskrevende tilbud for oss som jobber med det . Og så var det jo min kveldsvakt så jeg var ikke hjemme før ved åtte tiden . Da var det ganske deilig at jeg faktisk var så sprek at jeg tok trimmen på morran. Jeg var nemlig oppe tidlig og Luna og jeg tok en liten time med stavgang og ogging og matte-trening. Det gorde godt for tre dager med hotell mat sitter tungt i magen.
Jeg var kjempefornøyd med avisoppslaget i går om turen vår og jubilanten. Hun fortjener å blir gjort litt stas på og artikkelen var flott ! Og enda er hun visst ikke ferdig med å feire.
Jeg skal på jobb på skolen i dag og etterpå må jeg en tur ut til høvdingen og rua hans. De vil nok gjerne ha full rapport fra helga og nå er det lenge siden jeg har vært hos dem. 
Ha ha ha nå er det testikkeltest på Kongsberg brannstasjon på TV. Artig å være en jente ansatt i slike situasjoner. Artig innslag. Ellers så er vel hele Norge opptatt av at noen driver å voldtar damer i Oslo. Jeg forstår ikke at de ikke kan sette inn alle de politifolkene som ikke har jobb jeg . Men det handler vel om økonomi vil eg tro. Uansett kan det da ikke fortsette slik.
Nå er det full fart ute her. Tror Luna hører en los eller noen jegere. Hun bjeffer som besatt.
Og jeg må nå stikke på jobb. Har igjen å pussa hjørnetanna .
Dagens bilde viser at ikke alle er klare for dagen ennå....

Ingen kommentarer: