fredag, desember 09, 2011

Fredag

Det er fredag morgen . Ute er det mørkt ennå. Det snør tett og det har det vel gjort mye av natta. Men temperaturen har steget og nå er det bare en liten kuldegrad som holder stand. . Jeg håper den blir slik at snøen ikke går over i kaldt regn. Denne uka har vært travel. som vanlig... Så blogging har det blitt lite med. Onsdag var jeg på kurs i Drammen hele dagen . Sosiale medier var tema for denne kursdagen. Hadde vel strengt tatt vært borti det meste før men moro å hente litt inspirasjon fra andre likevel. .De andre bibliotekene er mye større og har flere ansatte så i den sammenhengen trenger jeg å møte de andre iblandt jeg og. Det rare var at på onsdag var det mye mer snø i Drammen enn det var her oppe på fjellet. Egentlig helt merkelig å kjøre innover til snø liksom. Men i dag har vi vel tatt det igjen tenker jeg. På vei hjem den dagen var jeg innom både hos Ingunn og hos høvdingen og frua hans. Høvdingen skulle ordne julekort og det prosjektet er nå i boks. Tror alle kommer til å bli glade for de kortene jeg ! For de er nemlig flotte !
I går var det også kursdag. Men denne dagen var det på Rødberg og det var helt konkret nye lesebrett det gjaldt. Ja og så var det ipad bruk da.. Leketøyet mitt , padda mi ! Men kurset var bra og nå er både padda og lesebrettet oppe og går. Jeg har lånt bøker på biblioteket og så gjenstår det å se om jeg får tid til å lese dem. Man blir fortere trøtt i hue og øya av å lese teksten på brett . Ingentvil om det . Og det lukter slett ikke bok .. Men en må jo prøve !. Og så var det dagen i dag da. I dag er det jobb på skolen før jeg må ut til høvdingehula på kvelden. Så denne dagen går nok den og ja. He he
Uansett så er det helg og det liker jeg . Ingunn er ferdig med eksamner til jul og er kjempeglad for det . Tror det har gått bra. Nå er det jobbing frem til jul for henne. Og Amund han er i Oslo på møte. Og på søndag kommer han faktisk hjem og blir hjemme en hel uke !! Dett gleder vi oss til ! Lenge siden sist. Og så blir han jo ikke hjemme i jula så da er det ekstra koselig at han dukker opp nå.  
 På TV står det dansker på Karl Johan og deler ut smør !! Jeg synes den smørgreia er noe skikkelig teite greier. Vi burde vel skamme oss litt som klager over sånt småtteri. Og så burde vi vel legge skylden på lavkarbo-brukerne og ikke bare meieriene. Blir vel god jul uten meirismør vel. Jeg skjønner ikke problemet. Men , så baker jeg jo heller ikke stort. Jeg har igjen to ting som skal bakes jeg og det er smultringer og pepperkaker. Og jeg har aldri brukt meirismør i de. Og ikke bruker vi det på brødskiva heller. SÅ det er vel best å tie stille kanskje. Men det blir nesten litt sånn krigstilstander når danskene må komme å redde de stakkars naboene sine fra smørtørka ! he he
Vel nå får jeg komme meg avsted . Skulle vel kanskje prøve å rekke jobben min. Tror det er endel som venter av arbeidsoppgaver . Ihvertfall må jeg prøve å få flere på nett og ta julequizen vår ! .
Dagens bilder er ett tatt med Ipad i går kveld og så er det ett tatt på verandaen i dag tidlig. Det viser at nå er vinteren her !

Bare kjapt innpå for en liten oppdatering. Jenta si som feilberegna vær og før i dag !! Måtte jo måke fram bilen og riksveien var ikke brøyta ! Ja ikke noe særlig da... Men kom meg nå på jobb i ett stykke ! Nå er det vinter !!

Og så har jeg retta alle skrivefeil. Milde himmel så mye rare ord da......

Ingen kommentarer: