fredag, desember 30, 2011

Fredag

Det er fredag og lille nyttårsaften. I dag har det vært et flott vintervær igjen. Noen små kuldegrader og sol. Ikke noe vind heller. I går var det heller ikke så verst. Vi var ikke av gården i går . Ihvertfall ikke jeg . Gubben var til kiropraktor mens Ingunn og jeg gikk på tur med bikkjer. og så oppdaga vi at ingunn hadde punktert. Men det stopper ikke en "handy-dame" som Ingunn. Hun skifta dekk og vi dro ned og lappa og så var det fiksa på et blunk. Og så var det duket for Ingunns årlige pinnekjøttmiddag .  På kvelden var jeg sjåfør og det gjør jeg gladelig. Dagen i dag  starta vi ved ni-tiden. Frokost samling før Ingunn dro til jobb på Kongsberg igjen og vi dro ut til høvdingehula for det vanlige handle, rydde besøket. Der var det flere på besøk og det var koselig ! Etter det dro vi opp til dyrlegen på  Rødberg for Luna har hatt et vondt øye. Vi måtte dope henne litt og så fikk dyrlegedamen fiska øye, klippet klør, pusset tenner og vaksinert. Og Dina ble også sjekket og vaksinert. Så da er det gjort til nyttår  ! Nå er Luna litt sigen og trøtt men kommer seg . Øyet er nok litt vondt ennå men håper det går fort over. Blir bare spennende om vi klarer å dryppe øyet selv om et par dager. Godt Ingunn er hjemme da for jeg er ei pyse med sånt jeg .    Mens vi var på Rødberg fikk jeg kjøpt meg ny jakke. Ja de vil si jeg fikk den av den snille gubben min . Den jakka jeg hadde var nemlig blitt for stor og den fikk jeg jammen kvitta meg med i dag også. Jippi! Så deilig at den ikke bare skulle henge i skapet for da hadde nok ikke samvittigheten min tillatt noe nytt kjøp nei. Men nå ordna alt seg og jeg er den lykkelige eier av en ny Berganskåpe type Maridalen. Hurra ! Hjemme igjen spiste vi litt  og så dro vi til fjells . Besøkte hyttefolket i Lakahaugen. Der hadde vinden blåst et stort tre over veien og det ville ikke gubben at disse byfolka skulle fikse selv. her måtte assistanse til.! He he
Og når kveld sitte vi her og kjemper mot hverandre i wordfeud ! Det er gøy ! Og vi er så like gubben og jeg at i  stad ble det uavgjort. Og husefred når ingen vant da.  Mens vi sitter her står det tre karamellpuddinger i ovnen og godgjør seg. Jeg håper de blir riktig konsistens og sånn slik at jeg kan ta dem med i morra. Det er alltid litt spennende for det er ikke alltid det lykkes nei . I morra skal vi feire nyttår men Toenfolket og de gleder vi oss til. Vi veit det blir deilig mat ! Amund og Torunn feirer i Trondheim. Magnus er på jobb ute på en båt utfor Stord og Ingunn vet vel ennå ikke et hvor hun blir. Så vi får se. I morra skal jeg skrive meg en liten årsrapport her på bloggen min. Jeg pleier vel egentlig det . Men i kveld avslutter jeg her . Bildene i dag er av den slække hunden og litt til ..

Ingen kommentarer: