mandag, januar 02, 2012

Mandag

Det er mandag formiddag. Ute er det 4 -5 kuldegrader og akkurat nå er det helt grått. Men slik var det ikke da jeg sto opp. Da var det nemlig bare  tåke nedi dalen og her oppe var det blå himmel. Så jeg satser på at tåka løser seg opp etterhvert.  I dag fyller gubben min  år og vi har nettopp hatt lang burstdagsfrokost. Hurra for han.  Nå er det litt småsløving her før ihvertfall jeg skal ut og bevege meg. Nå er det slutt på sofaliv og kakespising. Huttetu ! Blir ikke noe bløtkake heller. Vi får tære på julekakerestene hvis det skulle snuble noen innom. . Tilbake til normalen. Siste fridagen min i dag . I morra er det full fart oppover dalen på jobb igjen. .
I går sov vi veldig lenge og etter det så gikk det slag i slag. Litt rydding og klesvask. Og utpå dag fikk vi besøk og det beydde at vi ble menge til bords under middagen. Men det gikk det og. Ingunn og jeg og jentene fikk oss en god stund i akebakken bak huset her . Kjempemoro og godet å bevege seg litt. Selv for gamle tanter . I går kveld knaska vi i oss alt av godt i skapa og så var denne jula slutt. he he
Men i år skal faktisk julepynten få stå noen dager til. Av en eller annen merkelig grunn er jeg ikke fullt så drittlei som jeg pleier. Så hvis jeg holder ut skal alt få stå til lørdag. Da har jeg fri og kan rydde vekk alt. Og det må jeg jo gjøre i høvdingehula også. Dit må jeg forresten en tur i dag også. De må vel ha handla litt etter helga der ute. Men jeg får drøye litt. Mulig det kommer noen gjester fra fjellet innom her på vei hjem igjen. Resten av dagen er det ingen planer men dagen pleier å gå fort nok likevel.         
Amund har flytta i helga så nå bor han på Øya . Rett bak Samfunnet. he he rare navn i grunnen. Håper han får det bra der . Morshjertet mitt vil veldig gjerne vite om han har alt han trenger men jeg skjønner at det skal jeg slett ikke bry nesetippen min med. Voksne mannfolk fikser visst det meste selv.
 Vi ble litt engstlige når vi hørte om raset der oppe i går men det er gudskjelov langt unna han.   Ingunn er hjemme og hun har faktisk fri hele denne uka hun. Ja det vil si hun skal jobbe hele helga men skole er det ikke før neste uke. Så hun blir nok hjemme noen dager og koser seg . Og da koser vi oss og.
Dagens bilde er fra jeg sto opp i dag . Før tåka kom. Og så slenger jeg med et par akebilder fra i går. Bare sånn for moro.

Ingen kommentarer: