søndag, januar 22, 2012

Søndag

I dag har det vært en hvit søndag . Det har snødd så og si hele dagen og tempen har ligget på rundt minus 6 grader . Da vi våknet var det kommet godt over ti cm i løpet av natta. Siden vi venta middagsgjester var jeg oppe tidlig og surra elgsteikene på alle kanter før jeg pakka dem inn i folie og la dem i steikeovnen på 75 grader . Og så tusla jeg meg til sengs igjen. Det frista slett ikke å stå opp. Men jeg er nå slik konstruert at det å ligge på sengfa uten å sove det er ganske slitsomt. Da får jeg fort vondt i hodet .  Så når dagslyset krøyp innpå sto jeg opp. Og så var det vel egentlig bare å manne seg opp til snømåking. Siden gubben er litt indisponert nå om dagen så må vi ha hjelp av naboen til brøyting. Og da er det godt å ha en snill nabo ! Så jeg måka fra husa både her og ved fjøset og stallen og stabburet . Så gravde jeg fram to biler og renska dem og måka en god del av verandaen. Tullete å ha så stor veranda når en må måke hele skiten på vinteren. Stakkars småfuglene måtte nesten grave frem maten sin i dag de og forresten. Så jeg måtte hjelpe dem litt.   Og så kom naboen å brøyta . Og det ble veldig bra ! Men det positive er at det blir vel armmuskler av sån.  Luna og jeg tok oss en bitteliten luftetur og da lufta vi gubben også. Han har ikke hatt noen friskluftstur på flere dager . Men det går bra.  Må bar ha litt tålmodighet . Å gå i knesnø er faktisk ganske så slitsomt det . Så det ble treninga denne halga. Håper jeg får tid til en time i treningsrommet på jobben i morra ...
Og så kom Ingunn og Magnus og hyttefolket på elgsteikmiddag utpå ettermiddagen. Kjempekoselig det og .  Og nå er det kveld og da er denne helga nesten over den og. Det går så fort at det ligner ikke noe.  Men så kommer det en turbouke også nå da.
 I morra er det jobb og da drar høvdingen på sykehuset . Den lille frua skal jeg besøke i morra kveld. Tirsdag er det jobb og mammografi på Lampeland. Passer dårlig men får vel gjennomføre lell. Ellers blir jeg vel hengt ! he he  Onsdag er det jobb og besøk i høvdingehula . Og på torsdag er høvdingen hele 90 år ! En anseelig alder det ja. Men jeg kan ikke feire han noe den dagen for da er jeg på jobb i Tunhovd. Sånn er det bare. Det skal visst andre ta seg av . Og så vips, så er det vel helg igjen .
Men vi får vel ta en dag av gangen kanskje . En får holde ut !
Jeg skulle gjerne hatt litt mere tid til å gå tur, fotografere, lese, strikke , venner og andre koselige ting . Men det en ikke kan få nytter det ikke å tenke på. Siden kanskje . ...
Mye tukkel med internett i kveld så jeg legger bare ut noen bilder fra helga nå. Mye snøbilde og egentlig kanskje ikke så spennende da men...

Ingen kommentarer: