tirsdag, januar 10, 2012

Tirsdag

Det er tirsdag morgen. Ute har ikke dagen våknet riktig ennå , men det har ikke jeg heller så det gjør ingenting. Været har slått om og det er bare to små kuldegrader ute. Det er en viss fare for at vi nå går inn i en periode med is og slaps. Æsj !! Er det noe jeg virkelig ikke liker er det det . I går kveld derimotvar det et fantastisk flott vintervær og fullmåne. Veldig morsomt å fotografere når det er sånne kvelder. Så dagens bilder ble tatt ved nitiden i går kveld faktisk.
Jeg var på jobb som vanlig i går og etter jobb dro jeg rett ut til Uttakleiva. Handling og litt smårydding. Ikke minst måtte jeg ned i kassa med julepynt igjen og finne frem den bitte lille blinkenissen som pleier å stå i døra på Jærhuset. Det skal væra som det alltid har vært ja.  Og da hjelper det slett ikke at den geskjeftige dattera blir både frustrert og sliten nei. Men vi fant den vi.
Hjemme igjen var jo kvelden gått så det ble bare en tur ut med bikkjene før vi stengte døra. Men så var det fullmånen da... Jeg blir jo ikke trøtt !! Det er akkurat som om månen nekter meg å sove. Hm.. kanskje jeg har en dråpe varulvblod i årene. Så natta ble slett ikke så lang .
På nyhetene må jeg si det er mye sprøtt for tiden. Alt i fra ledere som skal på kurs og som ikke skal på kurs til statsministeren som drar utenlands for å finne nye land og steder hvor vi kan investere penger. Jeg fatter det rett og slett ikke . Men så er jeg heller ikke økonom. Men i mitt lille hode er problematikken ganske klar. Man reiser ikke uttomhus for å være bestemann i klassen så lenge man har problemer på bakerste pult i eget klasserom !      
Hva med å putte de pengene inn i eget helsevesen før det kollapser ? Hva med å styrke egne norske arbeidsplasser ? Jeg fatter det rett og slett ikke ! Men så er det vel jeg som er dum da......
Og nå er det ihvertfall slutt på å bruke penger på aviser. VG har jeg ikke kjøpt siden i august. Dagbladet det samme. Men Aftenposten har jeg helt til i går sett på som en solid greie. Nå røyk den teorien også. En avis som har en redaktør som tillater at man bruker politiavhør av ungdommer fra 22 juli tragedien, den gidder ikke jeg støtte. At hun i tillegg på radioen i går kveld sa at det var helt greit å bruke taushetsbelagt informasjon sålenge det var andre som hadde begått lovbruddet med å lekke stoffet. Det er den simpleste unskyldningen jeg har hørt !! Så nei, Aftenposten er også ute !
Det er visst ingenting som er hellig lenger .
Men nå får jeg avslutte her og komme meg ut døra snart. Gubben dro akkurat på sin jobb så jeg får parkere hundene og dra jeg og. Om en uke reiser gubben og da blir det nok travlere morgener for meg og. Jeg må ha emn stopp på Rødberg for i høvdingehula må de ha ny voksduk. Og ikke hva som helst heller . hm.. det er ikke alltid like lett å gjøre alle til lags .
Men sånn er det bare.

Ingen kommentarer: