onsdag, februar 22, 2012

Onsdag

Det er onsdag kveld. Dagen er snart over . Ute er det varmegrader og det sprutregner !Ja det er jammen et rart vintervær. Håper ikke all snøen regner bort før skirennet på Vegglifjell på lørdag . Det ville vært tragisk for alle dem som jobber så hardt . Men det skjer IKKE !
I dag da jeg dro på jobb i dag tidlig var det glatt. Fryktelig glatt. Ja ihvertfall var det det alle fortalte meg. Men jeg har jo en gubbe som er et petimeter med dekk og derfor har jeg gode dekk med bra pigg ! Så jeg merka ikke så mye til glatta jeg . Men oppi Nore hadde ihvertfall en elg møtt en bil på glattisen og det gikk ikke så bra. Usjamei !
Men i kveld er det ikke glatt . Bare veldig vått ! Regnet slår mot stuevinduene nå.
Dagen i dag har vært en ganske vanlig arbeidsdag . I år har vi så mange hyggelige elever på skolen at det er egentlig bare moro.
Mens jeg var på jobb kom telefonen om at den lille damen nå har fått fast plass på bygdeheimen . Det var gode nyheter ! Og da jeg dro hjem fra jobb dro jeg rett til henne og fortalte det. Og den lille damen ble veldig glad. Nå kan vi senke skuldrene i visshet om at mor får godt stell !! Og det har hun sannelig fortjent også.

Etter en heller stressa utgave av noe som skulle ligne en middag  var vi klare for en helaften i Rollag kjørkjestugu. Gubben og jeg .  Her var det duket for Askonsdagmesse . En ny opplevelse for meg ihvertfall. Det var så stemningsfullt ! Håper det blir en tradisjon. Her har den nye presten vår gitt oss en ny opplevelse . Etterpå var det Audun prest som hadde foredrag og Numedal godspel som sto for musikk. Og de synger så bra at det er nesten helt fælt ! he he   Så det har igrunnen vært en trivelig og lærerik kveld.
Og nå er vi nesten forbi midtukedagen. Det vil si at vi går mot helg det . Og jeg har det faktisk litt travelt med å bli klar til helg også. Tror vi blir mange her i helga . Husmorhjertet mitt , ja hvis det overhodet er i live ennå , sier meg at dette huset burde vært vaska fra loft til kjeller før gjestene kommer men det kan jeg glemme. De får ta det som vi har det .
I morra skal jeg iallafullafalll til Tunhovd og jobbe. Håper ikke Åsgårdsbakkan er glatte da. Huff..
Jeg har ikke lest så mye nyheter i dag men det er ihvertfall ikke roligere hverken rundt sykehuset eller Hibu på Kongsberg. Så mye har jeg fått med meg. At Kongsberg står overfor endringer er det ingen tvil om. Så får tiden vise hvem som fikk rett . Stoppa det klarer ingen.
Men nå skal den lille kortbeinte voffa og jeg gå tilsengs. Kveldens bilde er tatt i rollag kirke i kveld. Det var en veldig stemningsfull seanse !

Ingen kommentarer: