søndag, februar 05, 2012

Søndag

Det er søndag ettermiddag. Helga sier snart takk for seg . Ute holder kuldegradene stand og selv om temperaturen har steget så er faktisk de 12 blå i dag mye kaldere enn de 16 blå vi hadde i hele går. I dag er det nemlig en litt sur trekk i tillegg. Akkurat nå sitter vi og venter på at fisken skal bli klar til middag . Den ligger i ildfast form i ovnen og godgjør seg . Ikke noen dårlig søndagsmiddag det nei .
I går kveld ble det egentlig en veldig trist kveld. Og jeg har inderlig vondt i dem som i går mista en av sine. Ja det mest dyrebare som finnes faktisk , nemlig ungen sin ! Så det tok litt tid før vi fikk roa oss og kom oss i seng her . Og i dag starta vi med en sein frokost før vi dro til gamle naboer for en trivelig skravle-kaffe stund. Det er ikke ofte vi gjør det så det er koselig !

Og vel hjemme igjen pakka vi både folk og bikkjer inn i tykke klær og dro til skogs. Ut på en liten tur. Det har både de med og de uten pels veldig godt av !  Og det var mye gode lukter etter elg og hare og rev oppi her . Hundenesene slo nesten krøll på seg .

Jeg har en søster som har fødselsdag i dag . Hurra for henne ! Hun sitter nok spikra forran TV`n for den damen liker sport . I motsetning til lillesøstera som egentlig bare blir irritert av alt ståket. Men det tar vel slutt engang i løpet av kvelden og da får jeg ringe henne. I høvdingehula er formen litt skral og høvdingen sjøl har ihvertfall ikke stemme til å hyle så fælt. Men jeg håper han får litt hostemedisin som kan hjelpe. Jeg teller på knappene om jeg skal dra ut men drøyer nok tror jeg .

Sola har vi ikke settt mye til i dag . Men den lurer som et blekt skinn bak alle skyene. Og det går an å fotografere den og .

Denne helga har egentlig vært veldig bra og da får man lada batteriene litt. Det trengs for til uka blir det travelt. Full uke pluss lørdagsvakt. Men så går nok uka fort også.
Men først av alt får en vel ta med seg søndagskvelden. Ingunn og Magnus er på vei hjem fra Hamar. Og Amund er vel så vidt jeg vet på vei fra Bergen til Trondhjem. Ikke lett å holde styr på dem alle sammen nei.
Nyhetene er nok engang opptatt av oppførelsen til EgoNorthugen. Han må være den mest selvoppptatte idrettsartisten som finnes. Å la være å møte opp til premieutdelig når man vinner er ganskel blærete da. Og det beviser nok engang at både han og allle andre er mer opptatt av artisten Northoug med hans primadonnanykker enn av idrettten han driver . Og det gidder ikke jeg ! Liker ikke folk uten folkeskikk jeg !  Men det er vel jeg som er sær kanskje.
Nei nå får jeg avslutte her og siden jeg også i dag har tatt endel bilder legger jeg vel ut noen i dag og. Utpåtur-bilder ! Ble ikke så veldig lang tur da, for når den kortbeinte saken i tillegg er polstra med bobledress , ja da går det ikke så innmari fort. Og så iser hun så i potene. Men gir seg ikke. Tøffingen !

Ingen kommentarer: