søndag, februar 26, 2012

Søndag

Det er søndag kveld. Roen har senka seg i huset og helga nærmer seg slutten. Men i motsetning til søndager flest skal jeg ikke stille klokka og gå i jobb modus denne kvelden !Det er nemlig vinterferieuke !Så det betyr at vi kan sove lenge i morra. Det betyr imidlertid ikke at hele uka skal bruuukes til å bare sove altså. Nok å henge fingrene i . Uten tvil.
Men det var de siste dager som skulle krotes ned først. Fredag var det først jobb og innen dagen var over var huset her fullt av gjester.
Lørdag kom med sol og litt mindre vind enn fredag , heldigvis. ! Det ble en flott dag for de som skulle gå skirenn og de som arrangerte skirenn. Veldig moro at over 400 stykker stilte opp og gikk. Var nok adskillig mer enn forventet . Så får vi tro det ga mersmak og at de får det til neste år også.

 Jeg gjorde helt andre ting. Siden jeg ikke er noen skigåer hadde jeg ikke noe på fjellet å gjøre synes jeg . Så når de andre dro til fjells dro jeg ned i dalen i stedet .  Var en god stund nede hos den lille damen på bygdeheimen. Vi var på trilletur i gangene og smugkikka inn på rommene for å se hvordan rommet mor skal ha kanskje ser ut også. Det vet vi ikke ennå¨men... Blir spennende og mor er veldig glad for det . Og når hun er glad er jeg glad. Vi fikk oss en prat med en kjenning borti gangen også. En dame fra stuvstadgrenda med likt navn som meg. Det var stas.  Vel hjemme igjen tok jeg sekken på ryggen og gikk innover Heimsetervegen med bikkjene. En god tur ble det . Deiligf ! Men det blir ikke mye trening når en drar på bikkjer altså. Så nå må våren snart komme og da er det skjerpings !!! Men i går kveld ble det rødvin og sjokolademuffins i stedet . he he Ikke noe slankehelg nei !
De andre dro på afterski på Fjellstua på kvelden og jeg var barnepike. Og barnepiker kan vel supe litt sånn i smug de. Gikk nå bra med snille unger .

I dag var det prat og kaffekos før gjestene dro hjem og da var igrunnen halve dagen gått. Vi punkterte litt på sofaen etter middag og så hadde vi en avtale med noen hyttefolk . Det er alltids papirer som må skrives og fikses og ordnes. Men kvelden ble ihvertfall avrundet med messe i Fjellkirken. Og det var ingen dum måte å avslutte dagen det.  Nå blir det vel TV resten av kvelden tenker jeg . Og så får vi se hva morgendagen bringer . Ingen planer er lagt . Det nytter aldri. Vi får ta en dag av gangen og så får vi se. Men jeg har nå lovet at jeg skal gjøre litt tapetsering . Og så skal jeg handle litt for den lille damen en dag og så var det den flyttingen på heimen som vi venter på . Vi får se. Men uka kommer til å gå . Det veit jeg . Og så er målet å få stareta opp med de gode trimturene innover fjellet igjen . Gleder meg til det !




Ute i verden er det mye uroligheter. Jordskjelv i Sibir , kriger og vulkanutbrudd. Huff en kan nesten ikke ta inn alt.  Som kontrast er det Oscarutdeling i natt. Der blir det vel mye glamor tenker jeg . Så får fotografene noe å fylle magasinene med.  På Kongsberg er noen i mot, eller... var det for , nei det var visst imot , eller for .. ... God underholdning det og . he he
Men sånn har nå i allefall helga vært. OOg i morra får vi besøke høvdingen og hjelpe han litt og .
Men dagens bilder er tatt i dag . Litt av hvert fra dagen .

Ingen kommentarer: