mandag, april 30, 2012

Mandag

Mandag kveld. Ute er det nesten mørkt og det er ikke mer enn 4 varme grader. Dagen i dag starta slett ikke slik alle værmeldingene i går sa. Nei tvert imot. Alle værkart i går viste full sol og lovet varmegrader men i dag tidlig var det grått, kaldt og etterhvert ble det også hanske såvått. Jeg kunne nesten se for meg "Vår Herre " der han satt og slo seg sjøl på låret mens han skratta og sa : Ha ha der lurte jeg dere godt ! Dårlig gjort !!
Vel, vi skulle nå til byen vi og vi kom oss nå avgårde som planlagt vi. Bikkjene fikk hviledag i dag og det hadde de ikke noe imot. Ble jo en god tur i går. Ihvertfall for den minste. Hun orka ikke gå opp trappa i går kveld engang. Gubben måtte bære henne til sengs . Der kom det bare ett sukk og så sov hun tett inntil hodet til matmor ! Og sånn som den vesle tassen kan snorke altså !

Vel så var det byturen da. Altså planen var klipp, førerkort,litt handling og en burtsdag vi ikke hadde fått med oss. Og vi kom i mål vi.Shopping på bytur med menn er dødfødt det har jeg skjønt for mange år siden , så det ble bare det som var planlagt og så dro vi hjem igjen.  Når menn sier med sin søteste stemme at ;" du må bare ta den tiden du trenger du" ,mens de samtidig kaster stadige blikk på klokka , ja da er shopping lite moro da. Men det var da heller ikke noe spesielt jeg skulle . På biltilsynet var det kølappmaskin og ett nummersystem som ingen skjønte men etter tre kvarter ble det nå min tur. Så nå har jeg kjøreseddel i veska og så kommer mitt nye førerkort i posten.  Og sånn totalt sett med legeattest og biltilsyn kommer det nye førerkortet på ca 400 kroner. Jadda... I tillegg så har biltilsynet skranke som får alle og enhver til å føle seg små. Jeg er ingen liten dame men blir som et lite barn som må stå på¨tå for å se over den skranken. Hva er vitsen egentlig ??? En servicesynd av dimensjoner å behandle kunder slik !
Og dagen gikk så det ble jo eftan før vi var hjemme igjen. Tid for middag og litt avslapping og så har jeg avslutta dagen med en effektiv treningsøkt . Rask stavgang inn til Igletjønn og jogging hjem igjen. Nå er det TV og litt PC  før kvelden.

I morra er det 1 mai. Og etter planen så skal jeg utover på formiddagen og hente høvdingen. Så skal vi opp å besøke den lille frua på bygdeheimen. Det blir sikkert koselig .  Og utover det så er det ingen planer for dagen. Ingunn skal på førstemaifrokost på Lampeland. Tror ikke vi skal det .
I dag har jeg lest på nettet at Kiwi butikkene i Kongsberg og Numedal skal bruke 1 mai til varetelling !! Det synes jeg slett ikke noe om. Såpass respekt burde hele samfunnet ha for denne dagen at vi lot det være . En annen ting jeg leste i dag var en kronikk om politikernes deltagelse i rosetoget. Og om at statsministeren har sagt noe om utfallet av rettsaken mot terroristen. Og kronikken kritiserer og advarer mot slik deltagelse og uttalelser. Det skjønner jeg ikke en dritt av. Jeg synes ikke den morderen fortjener noen respekt på hverken den ene eller annen måte. La politikerne vise hva de synes uansett ! Og så får disse mediaguruene kraune så mye de vil !

Ellers så er nå russetiden offisielt igang. De aller fleste har dåp i kveld. Jeg håper alt går bra i år .
Blir vel noen trøtte fjes på skolen på onsdag .
Dagens første bilde er fra kveldens trimtur. Det ligger ennå is på Igletjønn. Andeparet som pleier hekke der har ikke kommet ennå heller. Og så legger jeg ut et par bilder fra i går som jeg ikke fikk plass til da.

Ingen kommentarer: