lørdag, juni 16, 2012

Lørdag

Det er lørdag kveld. Ja det er faktisk så mye kveld at jeg må skynde meg å skrive før det blir tidlig søndag morgen. Eller natt kanskje. Uansett , dagen i dag starta med skybrudd. Jeg våknet ve 06 tiden og da bare bøtta det ned ! Og siden man hadde lørdagsfri var det bare å dra dyna over hodet og sove videre . Regn fikk være regn ! Men kroppen er nå engang innstilt på jobbetider og skjønner lite av at enkelte dager i uka er litt anderledes. Så det å sove lenge er en saga blott . Det fine med sånne drittvær dager er at da har man ingen unskyldning for å ikke gjøre husarbeid. Så, altså min dag stara opp med 3,5 timer intensiv vask, støvsuging, skifting på senger og diverse.  Med to bikkjer som røyter snakker vi ikke om hybelkaniner lenger men mer hybel elefanter.  Men nå er de alle fjerna . Ja ihvertfall for ett døgn eller to. Som sagt... med to bikkjer som røyter så....
Etter all vask var ihvertfall kroppen varm og da tenkte jeg det var like godt å ta en tur innover og trene litt . Luna og jeg ut på tur. Akkurat da jeg gikk ut var det opphold også men det varte ikke så veldig lenge da.  Men, det ble foreløpig årsbeste på Lien - Bommen i dag 13,4 minutter . Ække dårlig det . Ved Årsetbrua møtte vi sau og Luna oppførte seg aldeles eksemplarisk ! Det er tydelig at respekten for sau , eller sauebjeller sitter i ennå. En god timer fikk vi og det har kroppen godt av !
Men da var jeg også våt tilskinnet.

Etterhvert dro jeg ned og handla og så var jeg en tur innom den lille damen på bygdeheimen . Hun satt i stuen med en annen gammel dame da jeg kom og jeg hørte de snakket om hvor stille det var på huset i dag . Men så kom jo jeg .. he he Damene og jeg drakk kaffe og skravla litt før vi sjekka litt med blomster både ute og inne. Mor har det godt og da har jeg det også godt !
Og så fikk jeg en koselig telefon og en invitasjon på pizza i kveld. Så jammen er det godt en har trimma litt for denn pizzan var kjempegod og vi ÅT !!! Og skravla. Så nå er vi hjemme igjen etter en koselig lørdagskveld. Vi er vel heldige som kan ha det slik ! Det eneste som virkelig var dumt i kveld var helt og holdent min egen feil. Da vi kjørte bort til Toen satt det nemlig en stor fugl på en av strømstolpene på jordet der borte. Og i min overivrighet stupte jeg ut av bilen og knipset i vei. Og selvfølgelig glemte jeg å stille inn kamera riktig, og selvfølgelig hadde jeg med feil kamera. STØNN !!! Men selv med dårlige bilder er konklusjonen at det var en musvåk. En ungfugl sikkert. Så da har jeg ihvertfall sett en slik da.. Bilder ble det men gode bilder ble det slett ikke . Desverre. Tar nok en stund før jeg slutter å være sur på meg selv for det der.
Akkurat nå er det nesten mørkt ute. Mørke tunge  skyer  gjør himmelen svart. Det skulle jo heller vært varmt , lyst og verandavær til svarte natta. En rar sommer er det . Det er faktisk nesten så en vurderer å måtte ta en sydentur for å la kroppen få varme..
I morra skal vi i Fjellkirken i messe . Der er det 20 års jubileum . Og så får en vel stille opp da. Og etter det så kommer det koselig middagsgjester . Og så skal vi fikse noe greier som.. ja.. vi får nå se..
Nyheter har jeg ikke lest i dag . Igrunnen gjør det ikke no.Medn jeg tror det er noe sånn fotballgreier alle steder nå og. Blåser en lang mars i det .

Dagens bilder  er av fuglen som ikke ble noe bra og av Liens Tamlin . Han er det siste føllet som ble født i Lien og han har blitt en flott travhest ! Tenk det . Så det bildet har jeg stjålet på nett da... Men måtte bare vise han fram. Nå går han oppe i Nordland og har det kjempebra ! Så selv om vi gråt fra Oslo til Drammen da vi sendte han og mora hans nordover så gjorde vi det rette !

Ingen kommentarer: