fredag, februar 19, 2016

Fredag

Det er fredag og helga dukka sånn plutselig opp igjen. Det jeg trodde skulle bli en lang uke ble visst bare som en fjert i en kurvstol. Att og fram og borte vekk. Været har nok engang blitt kaldt og fint . Kan ikke klage på det ihvertfall. Jeg har også kjørt rundt i kliss ny bil hele uken. Ja til og med to forskjellige og det er jo litt luksus da. Selv om jeg nok ikke ville kjøpt noen av dem.  Onsdag morgen skulle liksom gubben ha den nye lånebilen men slik gikk det ikke. Da jeg skulle dra hadde nemlig lyset gått på rexton og siden jeg drar før det er lyst og golfen min er parkert på Rødberg , ja så bare måtte jeg ta Tivolibilen. Jeg kom meg på jobb selv om jeg ikke klarte å finne ut hvordan man fikk på varmeapparetet. Men det var jo ikke bilen sin skyld...
Det var forresten en aldeles flott himmel den morgenenog det måtte behørig fotograferes.
Vi får gudskjelov daglige oppdateringer om den lille frøkna i Trondheim. Og du verden som hun vokser. Nå går hun over gulvet hvis hun holder seg i vogna si. Og i dag fikk jeg film hvor hun har lang samtale med dukken sin. Vi går glipp av så mye men slik er det nå bare.

Onsdag var det ikke mange elever på skolen fordi alle dro på utdanningsmesse i Oslo. Og da benyttet jeg anledningen til å dra til Kongsberg for å fikse enkelte nødvendige ting. Jeg må nemlig ha nye briller. Klippe håret skulle jeg også. Men , pleier ting å bli som jeg planlegger ? Neida. Sjelden det .  Gubben ville jo også være med nedoevr for han ville jo kjøre ny bil kan vite. Men da vi kjørte nedover fikk jeg telefon om at den lille damen på heimen hadde falt og hun var på vei nedover i sykebil . Så da ble det ganske raskt "change of plans". Jeg rakk optikeren. Fikk tatt synsundersøkelsen også. Brillene jeg kjøpte aner jeg ikke hvordan så ut. Tror ikke jeg så meg selv i speilet engang for det var det ikke tid til. Så jeg stoler på damen i butikken og gubben min. Og ser det for ille ut er det deres skyld.
Så ble det 4 timer i en gang på sykehuset før en ung turnuslege konstanterte et brudd i bekkenet og sendte den lille damen hjem igjen. Jeg tror kanskje den legen hadde dårlig hørsel siden jeg måtte fortelle han gjentatte ganger at mor er dement og at han faktisk måtte spørre meg om ting. Og jeg lurer også på om han aldri hadde hørt om sykehjem for han spurte den lille damen flere ganger om hun fikk hjelp nok i hjemmet. My god !!! Men vi har ihvertfall noen fantastiske ambulansefolk som faktisk fikk ordnet det slik at hun fikk kjøre opp igjen med de samme folkene som kjørte henne ned.
Vi sveiva såvidt innom stortorget før vi dro hjemover. Jeg skulle kjøpt litt klær men skjønte fort at  små prøverom ikke var tingen etter en slik ettermiddag nei. Vi var innom heimen på vei hjem og der lå det en lykelig liten dame tilsengs. Glad for å ha kommet heim igjen. Nå må hun ta det med ro en stund.

Torsdag var det faktisk litt gråvær men verden stopper jo ikke opp for det . Jeg starta dagen kl 05 , slik er det bare iblandt, og da kommer en seg tidlig på jobb. Men , så er man desto trøttere på kvelden . Men en heklet gryteklut klarte jeg nå å produsere likevel.Fint å få brukt opp noe restegarn og så er det jo snart påske.
Og i dag er det altså fredag . Helga har ingen planer i seg men jeg tviler ikke på at dagene går fort nok likevel.

Ingen kommentarer: