søndag, august 05, 2012

Søndag

Så var det søndag . Min aller siste feriedag i 2012. Og som så mange av feriedagene så regner det . Ja det har ikke regna hele tiden da. Men en får vel starte med gårsdagen. I går sov vi ganske lenge. Vi visste det kom til å bli en lang dag og tok det ganske med ro fra morningen. Etter frokost dro vi til fjells og så var vi innom Fjellstua. Fikk en oppsummering etter selskapet og så var det noen småting å hente. Vi ga nok engang uttrykk for at vi var veldig fornøyde. I går var det den årlige Vegglidagen . Og det ble vel en flott dag ! Sol og masse folk !  Vi kom vel ikke stort lenger enn 30 meter på en time men det var bare koselig. Masse gratulasjoner og hyggeligekommentarer . Masse kjentfolk og venner. Så det var riktig koselig egentlig. Men det var lummert og klamt . Vi skulle jo avgårde på kvelden og de to pelsvenna våres skulle være alene. Så vi dro hjem og gikk en skikkelig luftetur med dem. ved sekstiden dro vi stivpynta og fine i 60 års lag. Vi kjørte over Sloko og som alltid før sa vi at det skulle vi jo aldri gjøre mer. Herre min for en elendig vei ! Det må være dårlig med inntekter på vegen for de har visst ikkeno til vedliksehold ihvertfall. I Eggedal venta det god mat og masse mat og kaker og godsaker. Gubben kjørte denne kvelden så jeg tok et glass vin til maten. Men det ble med det . Vi humpa oss hjem over Sloko også og klokka nærma seg to i natt da vi snubla inn døra her. Trøtte og mette. Nå blir det noen uker til neste etegilde !

Det ble ikke så lang natt heller for jeg måtte opp og fikse kake til kirkekaffen i dag . Strømmen var også borte mellom 05 og 07 og det gjorde at telefonen til gubben kima i ett med meldinger om strømbrudd. Vet ikke om det var tordenvær i lufta eller hva som gjorde det . Uansett så dro jeg på messe . Utemesse i kirkeparken. Og det var ikke så veldig mange som kom men vi som var der hhadde det koselig mens regnbygene trua rundt oss på alle kanter.  Og vi rakk akkurat å bli ferdig før det bøtta ned. Jeg kom ihvertfall ikke tørr inn hjemme. Det regna noe voldsomt også. Og mens jeg tok bilder av dråper som dryppet og vann som rant så kom det ett tordensmell som rista veggene. Det small i routerboksen og vi tenkte at ; der røyk internetttilgangen ja ! Men da alt roa seg og vi fikk plugga inn alt igjen så funka det faktisk. Puh... heldigvis !

Og så har resten av dagen gått . Og det har regnbygene også. Så skinner sola og så regner det . Jeg burde vel tatt meg en tur og bruka beina men i dag orker jeg rett og slett ikke. Det er siste feriedagen og da skal jeg ihvertfall være en lat ferierende !
Ute i verden er det en ung jente i Oslo som er borte. Nifse greier. Verden er full av gale mennesker som gjerne vil skade andre. Desverre ! I et fjell i Sverige er det funnet en svart boks som kanskje kan gi svar.  Ternk hvis foreldrene til den 16 åringen også kunne fått svar.....
I morra er det altså jobb ! Det tror jeg skal bli bra og jeg er spent og gleder meg.

 Og så er det OL da. Det er utrolig hvor mange rare grener det finnes som kan kalles idrett. Noen av dem er vel diskutable kanskje. Og noen er slett ikke morsomme. Boksing foreksempel synes jeg er teite greier. Det verste er at noen av dem faktisk ser ut som om de har fått ett slag eller to for mye i hue også. Huttetu ! Dagens bilder er tatt i dag . Litt vær , litt fuggel og litt anna også.
De er bare fantasien som setter begrensning på hva man kan finne i steingardhaugen . Denne gamle gråsteinen så imidlertid litt trist ut syntes jeg ...

Ingen kommentarer: