torsdag, august 09, 2012

Torsdag

Torsdag formiddag er her. Ute er det sol og når sola bare får varma litt til blir det en god temperatur også.
Denne uka starta jeg på jobb igjen . Og siden det liksom er en ny start og jeg skulle starte på en sprek måte så sykla jeg til jobb på mandag morgen. Var nok kanskje litt skeptisk til været for morrasola var ganske fraværende . Jeg juksa også litt for jeg parkerte bilen ved Osebrua og sykla der fra. Men det er over ei mil så det var langt nok klokka halv åtte på morningen. Det var kaldt og jeg var glad for jålevantene mine. Så var jeg igang med ny jobb. Igrunnen var det veldig koselig å komme på jobb igjen. Og det var greit å jobbe alene mens man leiter og prøver åbli kjent. Jeg tror dette blir bra ! Koselig å drikke kaffe, skravle litt og lære nye ting. Men så kom regnet da. Og den som måtte ringe gubben og høre om han ville hente "kånå" si det var meg . Og da v i kom hjem bare bøtta det ned resten av kvelden. Men det var vel småtteri det vi fikk mot hva de fikk i nedre del av Buskerud. Der var det verre. Tirsdag var grå og våt og da tok jeg bil. Tryggest det. Fikk litt mer opplæring den dagen også. Så det går seg til. På kvelden var jeg ut til høvdingen med varer. Og så var jeg til Haugen etter flere bryllupsbilder. Så får vi håpe vi finner noe vi kan bruke. Tror det blir noen snåle takkekort . he he  Gubben har hatt noen stille dager og formen har vært laber. Ikke no moro i det hele tatt . Men det er jo OL på TV og dårlig vær ute så da kan man i det minste ligge stille uten dårlig samvittighet . I dag er det stor bedring og så er det vel over for denne gang.

Onsdag starta jeg dagen med en skikkelig morsom naturopplevelse. Jeg satte meg i bilen oppe på tunet her oog plutselig var det to nydelige rådyr som sprang og leika rundt bilen min. Jeg kunne jo ikke starte opp så jeg ble sittende å se på dem i mange minutter før jeg dro. Bilder ble det også. På jobb begynte jeg å få litt kontroll og taket på ting. Dette skal nok gå bra. Nå er andre inntaket kommet og da begynner klassene å bli slik de kommer til å være. Spennende med nye elever . Og i tillegg begynte været å bli bedre.
Etter jobb spiste vi middag på vertshuset og der var jammen naboen også så jeg antar det var kokkestreik i hele Ligrenda ! Jeg var innom den lille damen på Bygdeheimen på vei hjem igjen. Hun har det ve3ldig bra men jeg har lovet å skaffe noen nye blomster til vindusposten i dag . Hun er nøye på slik , mor.  Da vi kom hjem var det kommet en nydelig blomsterbryllupshilsen på gtrappa her. Den var fra de nye bureiserne i Holtan . Kjempekoselig !!!! Etterhvert gikk vi en liten tur med bikkjene og så var det kveld. Gubben og jeg fikk også opp nytt skilt på postkassa så nå akl det norske postvesen finne meg også med det nye navnet mitt. Så nå må jeg vel snart lære meg å skrive det også. Gammal vane osv... sukk.. Luna har nå skikkelig løpetid så hun går med truse og ser sørgmodig ut ! Vil helst være ute for da slipper hun den der trusegreia .  Dina ligger vel også an til løpetid snart. Hvis hun ikke alt har det . På henne er det ikke lett å se.

I dag og i morra har jeg fri. Bibliotekjobben på skolen starter ikke før til uka.  Og vi hadde tenkt oss på en liten tur kanskje . Men så er det litt praktiske ting som må fikses i dag så vi får ta tur i morra i setdet. Jeg må opp på den gamle jobben min og levere nøkler og sånn . Og så skal vi på lunsj hos svigervenninna og det gleder jeg meg til. Så dagen vil nok gå. I ettermiddag er det håndballkamp på TV og den skal vi ihvertfall ha med oss. Håper på en kveldstrim i kveld .
Ute i verden er det en ung jente som er bortfør i Oslo. Det letes overalt. Grusomt er det . Men det er mange syke mennesker der ute ! Ikke alle er til å stole på.
Ingunn og Magnus har siste dag i USA i dag . I morra er de hjemme igjen. Tror de har hatt det flott. Amund er i gang med jobb og skole igjen i Trondheim. Blir nok en stund til vi ser han igjen .
Og så er høsten liksom igang. I drivhuset begynner tomatene å rødme. Men de er altfor små til at jeg kan si det er en suksess. Agurkene derimot har gitt masse i år. Og de smaker nydelig. Tror jeg tar med en til den lunsjen .
Min nye telefon er en drøm. Oppdager stadig flere spennende "apper" til mye rare duppeditter. Det siste er noe som heter instagram . Her kan man ta bilder. fikse bilder og dele bilder. Man kan kommentere bilder også. Kjempemorsomt leketøy ! Tror egentlig jeg er litt barnslig siden jeg liker sånne ting men skitt au !
Så dagens bilder er nå litt av hvert fra siste uka. Ja også legger jeg ut et av Ingunn og mamman hennes fordi jeg synes det er så fint. Det har jeg ikke tatt selv for det har eldste niesa tatt.

Ingen kommentarer: