mandag, desember 10, 2012

Mandag

Det er mandag kveld. På tv durer finale i farmen. Jeg har ikke fulgt med på det i høst men finalen kan jeg alltids ta med meg. De lager masse rar mat og det er nå ihvertfall underholdning da..
Ute har det sluttet å snø men det er visst bare midletidig har jeg skjønt. Det er blitt kaldt igjen også så holder det seg slik kan det bli skikkelig drømmejul ! I dag dro jeg tidlig på jobb. Hadde litt å ta igjen for jeg har vært mye borte de siste ukene.  Og det er godt å være i gang igjen.
Det var mørkt da jeg kom på jobb og mørkt da jeg kom hjem fra jobb. Men nå er det ikke mer enn to uker til det snur ! Så går vi ikke lenger mot vinter men mot vår ! Deilig !Savner sykkelen min egentlig . he he  I dag var det fiskemiddag i Lien og det var slett ikke dumt . Og når det var gjort fikk jeg jammen bakt litt i dag og. Nå er en god porsjon SaraBernard klar. Og så har jeg bakt sjokoladekryddermuffins og sjokolade browniemuffins er også trygt plassert i frysern. Lille julaften tar jeg dem opp og har på dem en skikkelig feit og god ostekrem. Mmmmmm. SaraBernarden ble heller ikke så verst. Klarer liksom ikke å få dem til rette fasongen men skitt au. De smaker nydelig !
Og nå er det kveld. Det har visst vært en håndballkamp i kveld og men det glemte vi helt bort. En kan ikke få med seg alt heller.
Ute i verden har det vært Nobel fredsprisutdeling . I år er jeg slett ikke enig i valget komiteen har tatt . Egentlig forstår jeg det slett ikke ! en det blir sikkert en fin konsert i år og. Litt galskap er det ihvertfall at det brukes så mye kroner på å få delt ut prisen . Men en viss reklameverdi for Norge har det jo.

En annen ting jeg har gjort i dag er å sende avgårde en god bunke julekort. Og det må jeg si, frimerker , det er dyrt det ! Noe så innmari faktisk og. Ikke rart folk ikke sendre brev lenger. Men jeg synes det er så innmari koselig å få julekort at da må jeg jo sende noen og.
I morra er det jobb og så har jeg tenkt meg innom bygdeheimen og besøke den lille damen. Jeg har hørt at hun har det bare fint for hun har visst hatt besøk i dag og.  Mor har alltid vært et høytidsmenneske hun og det er nok fra henne jeg har arvet litt av julegalskapen min. Ikke den værste arven heller spør du meg .
Men nå får jeg slutte av. Litt sløving med fjernkontrollen nå så er det senga ! Blir vel litt bilder i dag og..

Ingen kommentarer: