søndag, desember 09, 2012

Søndag

Så har det blitt søndag kveld. Ute har det snødd som om himmelen er åpen i hele dag . Det har vært rundt 10 minus i dag og det er vel egentlig ganske levelig . Jeg har egentlig vært super effektiv i dag og det er nesten litt rart for jeg skulle egentlig ikke gjøre noe som helst . Gubben har holdt seg i ro i dag og har vel ikke akkurat en god dag i dag nei.  Men nå er tre soverom rydda og støvsuga. 5 senger er bytta på og alle sengeklær er vaska !  Jeg har måka snø, gått tur med Luna inn til bommen og baka to slag julekaker ! Og så har jeg bært ved, vaska juleduker og måka ennå mere snø !! Og nå er det kveld. Det vil si , kvelden starta jo egentlig klokka 16 for da blir det jo mørkt . Nå er snart denne helga over og det er to travle uker igjen til jul. Grøss ! Og alt jeg har gjort er å bake to slags kake og kjøpe en liten gave. Det sier seg selv at jeg trenger to uker til ja !

Men altså så har det kommet noen cm snø i dag og det gjør vel egentlig ikke noe. Nå kan det igrunnen holde seg slik til uti februar engang. Helt greit det .  Men litt pynting har det blitt i dag og . De røde gardinlengdene på kjøkkenet har kommet opp. Og i gangen står nå det lille stabburet som mor og far hadde å lyser . Nå skal det få være her hos meg. Det skal innlemmes i nisseskapet mitt og det tror jeg blir bra.  Det er ennå mye å gå igjennom og det lille soverommet har mye esker men det tar vi etterhvert. Tenker vi tar jul først jeg .
Plutselig i dag oppdaget jeg at det sto ett rådyr under epletreet ved siden av verandaen. Den sneik nok litt etter fuglemat . Jeg fikk tatt noen bilder før den fikk ferten av meg og forsvant.

Uka som kommer skal ihvertfall være en normal uke. Og det skal bli deilig. Ingunn og jeg skal ha en peppperkakebakekveld og det er ett møte en kveld også. Men først er det jobb. Og så håper jeg på å få igjen bilen min ! Men nå får jeg slutte her . Det blir TV-kveld resten av kvelden . Jeg har lagt min elsk på serien "Hjem". Endelig litt lett underholdning med mer humor enn tragedier. Den lille pølsehunden prøver desperat å voldta både katta og Luna. Håper den der løpetiden gir seg snart nå.
Dagens bilder er akkurat det . Dagens bilder.

1 kommentar:

Mormor sa...

Så effektiv du er !!
Koselige vinterbilder, og det stabburet skulle jeg gjerne hatt maken til !
Kanskje jeg må leite på "Finn"
god førjulstid !

PS. Du holdt en veldig fin minnetale på torsdag.