søndag, april 14, 2013

Søndag.

Helga er snart forbi og det har blitt søndag ettermiddag. Ute regner det så det spruter , det blåser og det er et skikkelig innevær egentlig . Men slik har det ikke vært i hele dag da. I dag tidlig var det opphold men grått . Vi hadde en halvveis turavtale med turkameratene på østsiden . Og etter litt meldinger ble vi enige om å møtes oppi Toensvingen klokka ti. Gubben og jeg rakk det akkurat ikke men nesten. Tror klokka viste to minutter over ti da vi parkerte. Akkurat det der begynnes faktisk å irritere meg litt. Før, da en hadde flere å passe på kom jeg ALDRI for seint. Tvert imot så tror jeg at jeg irriterte vettet av folk rundt meg fordi jeg alltid var tidlig ute. Men nå, nei nå passer gubben på seg selv og jeg på meg og enda så har vi en lei tendens til å komme for seint . Gud veit hva som skjer !! Men i hvert fall var vi ikke så seine i dag at det var flaut liksom.  Men turkameratene er adskillig mer strukturerte enn oss og allerede på plass. Jeg tipper vel at de spiste frokost litt tidligere enn oss også så.. Og været var et godt turvær. Vi var 6 voksne på to bein , 2 gråhunder, 1 border collie og en tøff liten dachs ! Den lille dachsen går forresten tre ganger så langt som oss for den har så korte bein !  Vi gikk inn til øvre-Toen setra , opp bratte lia derfra og skogleis inn til Trytetjønn. Der hadde vi en liten stopp og så fulgte vi veien ned til Nesterud og ned til bilen igjen. Ifølge han som hadde GPS i sekken så gikk vi i 8,1 km. En fin tur ! Håper vi kan ta den en gang til på barmark når den tid kommer. Takk for turen !

Det var ganske så stille i bilen da vi dro hjem for det var to trøtte hunder som la seg i hvert sitt bur. Nesten hjemme møtte vi en bil vi kjente og den snudde jammen og. Så vi fikk med oss koselig besøk da vi kom hjem. Jeg var blitt svett og litt kald  men med fyr på peisen , koselig prat og varm kaffe ordner alt seg. Vi er så utrolig takknemlige for at vi har nevøer og nieser som gidder å være med oss og kommer på besøk.  Vi hadde planlagt at i dag skulle vi lage middag som vi ikke har hatt på år og dag. Nemlig komle ! Så da gjestene var reist var det middagslagetid. Og det ble skikkelig godt ! Og vi åt vel mer enn vi hadde godt av ! Måtte sende noen ertebilder til Ingunn . Vet hun liker komle veldig godt . Det var nok ikke fint gjort nei. he he . Men nåå sitter vi vel planta i hver vår stol , bikkjene snorker i hver sin krok. Ja det vil si , den minste sover jo selvfølgelig på puta si i sofaen slik det seg hør og bør med prinsesser !  Og ute spruter regnet ned. Vi rakk turen vår akkurat !

Skal tro om noe av snøen kan forsvinne nå. Det hadde ikke gjort noe det . Jeg synes godt våren kan komme nå. Kikka etter blåveis på vei ned fra Nesterud men så ikke noe. Og det er vel et av de tidligste stedene i bygda.
I morra er det en ny uke på gang. Helgene har også krympa med tiden synes jeg . Og nå er det snart bare to måneder til vi drar på tur ! he he . Kanskje jeg må drive nedtelling .
I går kveld gjorde jeg forresten noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle . Jeg så faktisk en hel boksekamp ! Jeg hater jo egentlig den form for idrett (hvis man kan kalle det det ) . Men i går bare måtte jeg se kampen til Brækhus. Og det verste var at jeg håpa hun skulle banke den andre damen . Huff , jeg gremmes over meg selv. Så hva blir nå det neste ..







Men nå får det være nok prat. Jeg legger ut bilder fra dagens tur og av den trøtt bikkja og den gode maten og så er dagen både vel forbi og vel dokumentert !

Ingen kommentarer: