tirsdag, april 16, 2013

Tirsdag

Det er tirsdag kveld. Ute er det tre varmegrader og det sprutregner !  Og det er bare herlig !! Det lukter råttent , det lukter vår. Og snøen krymper en meter hver dag . Er så bra atte !! I går våkna jeg veldig tidlig og da tromma regnet på taket. I løpet av dagen kom sola fram og innen jeg kom hjem fra jobb var det kjempebra egentlig. Gubben og jeg fikk oss en runde rundt Kjørkjebygde og da viste måleren faktisk ti varme. Det renner smeltevann alle steder og grendeveien holdt nesten på å forsvinne. Faktisk var det full bekk over veien så vi måtte ringe å si fra . Vi var en snartur innom bygdeheimen før vi dsro hjem. Der satt de klare til kveldens store tv opplevelse . Nemlig underholdningsprogrammet fra Rollag. Vi kom akkurat hjem så vi rakk det og. Og det var ikke så verst. Kunne vært verre. Jeg er ikke den som har mest sansen for programlederen og heller ikke den som ler mest av slik humor men takk og pris for at vi er forskjellige . Men det var bra  ! God reklame for Rollag får vi tro.

I dag har jeg også vært på jobb og i dag var det faktisk litt slitsomt fordi jeg er stokk døv på ene øret. Jeg er født med litt trangt øre på venstre side og det samme skjer hvert år. Gubben klager på at tv`n må være høyere og høyere og jeg hører dårligere og dårligere og plutselig en morra så er det potte tett. Forferdelig slitsomt og dumt ! Så i dag har alt bare vært en eneste sus egentlig. Og det blir en slitsom dag i morra . Legetime og stiming av ører er ikke å få før på torsdag nemlig. Ja ja , jeg får leve i en stillere verden til dess.  Da jeg kom hjem i dag var det kommet to etterlengtede vårtegn på verandaen. I foringstreet var det nemlig to nydelige stær og en flott rødstrupe. Jeg har venta på dem . Ifølge mine notater i fugleboka er det 15 dager seinere enn i fjor men hva gjør vel det. Det er stor stas når de kommer !  Luna og jeg gikk Kjørkjebygde i øs pøs regn i kveld. Og det var egentlig deilig . Jeg liker å gå i regn jeg .  Og nå er det kveld. Politikeren har kommet hjem en tur og blir til i morra. Alltid koselig når den damen dukker opp.

Ute i verden er det stor konsert for små jenter og gutter i Oslo. Mye deilig galskap i det og mye gale folk. Når skolene gir unger fri for å dra på sånt da detter jeg av lasset og innser at dette er laaaangt forbi min forstand og tenkesett. Men det får nå hvile på hver og ens samvittighet . I gamle dager (da jeg var ung , he he ) fikk vi faktisk fri en halv dag hver eneste februar for å ta to-toget til marken . Og hvis man omsetter det til dagens forhold så...  I Usa har det vært et forferdelig terrorangrep. Aldeles grusomt. Og gjort på en slik måte at det er bare for å skade. Og å drepe unger . Fytti katta !
Dagens bilder er tatt i dag og i kveld. Fugl og vær og vår !!!

Ingen kommentarer: