tirsdag, april 09, 2013

Tirsdag

Det er tirsdag morgen. En iskald morgen med hele 12 minusgrader . Men sola skinner på Senhovdtoppen og det ser ut til å bli en soldag igjen. Værvarselet i går kveld lova mildegrader og snø utover i uka og jeg vet ikke jeg .. det blir litt pest eller kolera. Kommer det snø tar den gjerne med seg litt av den gamle når den drar. Men holder sola seg oppe så tiner det jo litt og.
Uansett så var i hvert fall gårsdagen en skikkelig vårdag. Men kaldt da og. Jeg var jo der jeg skal være hele dagen, nemlig på jobb. Når jeg kom hjem venta gubben med fiskekaker i panna. Årets første middagservering fra han . Smakte godt det . Etterpå tok vi kveldens trimtur nedi bygda. Og kom hjem med to sølete bikkjer.
Resten av kvelden ble tilbragt i godstolen forran TVn. I går kveld starta nemlig det alle har venta på . Klaus sitt bygdeprogram. Og hva skal man si? Tja, jeg lo ikke , for å si det sånn. Nei dette ser det ut til at man må være ganske lokalkjent for å synes er moro. Så neste gang kan det jo hende det er bedre. Da er det jo fra Rollag. Vi får se. For meg ble det en litt heseblesende krampaktig greie. Men det kan jo på den annen side godt være min humor det er noe galt med.

Ute i verden venter mange nå på et stort smell i nordkorea. Det er helt merkelig at det skal være så store forskjeller på nord og sør korea. I det ene landet er de ganske vestlig prega mens i det andre virker det som kina på 50 tallet . Og nå er det altså en tulling av en leder der i nord som truer med å sprenge både her og der . La oss håpe fyren tar til vett og at alt bare er et slags markeringsbehov for å sette seg selv på kartet.
Jeg skal sysle med mer fredelige ting. Nemlig jobben min. I dag er det bibliotekdag og det er veldig koselig. Tror jeg må rydde litt i dag.

Kanskje skal det gå en bestilling eller to også. Og så har jeg en hjemmeside som bør jobbes litt med. Nok å gjøre altså.  Hvis jeg får starta bilen da.. Burde jo satt i motorvarmer men det glemte jeg helt. Er ikke fornøyd med den lille golfen min når det er så kaldt. Da er den tung å starte nemlig.
Dagens bilder er litt fra de siste dager . I går var det en kollega som hadde med seg en elgvalp på jobb .Den er bare så nydelig så jeg tror nesten jeg må ha med et bilde av den. Måtte jo knipse litt.  Og så legger jeg vel ved et bilde fra søndagsturen også. Ja jeg legger ved et bilde av fjelllet utover mot Ble. Men nå må jeg ihvertfall avslutte her.

Ingen kommentarer: