lørdag, mai 18, 2013

Fredag

Det er fredag og det er 17 mai. Ja nå må jeg velskynde meg å skrive da for ellers så blir det 18 mai innen jeg er ferdig. Onsdag var en våt dag og jeg var på jobb. Bilen min var fortsatt på verksted så jeg kjørte en forferdelig lånebil på jobb den dagen og. Etter jobb dro jeg hjem og det var faktisk ¨sånn at det gikk an å bevege seg ute. Ikke noe regn akkurat da. Vi dro på kirkegårdene og planta blomster . Tok en sjanse og går det så går det . Etterpå dro vi på eggkjøping og så dro vi for å levere en bildel. Det er så deilig å kjøpe gårdsegg ! De har så flotte plommer og det er så morsomt at ingen av egga har lik størrelse . Men da vi dro derfra , da begynte det virkelig å regne. Og det regnet og det regnet. Da vi la oss suste det slik ute at fy ! Og torsdags morgen så regnet det ennå mer ! Og på jobben fikk vi flomvarsel fra NVE. Og det regnet og regnet. Og den forbaska lille lånebilen hadde vindusviskere som pep. En intens pipelyd som gikk meg skikkelig på nervene !! Hektisk var det også på jobb. Nå går vi inn i den travleste tiden på en skole snart. Men det er gøy og.
 Etter jobb skulle 17 mai maten forberedes. Og når jeg først lager mat så har jeg vanskelig for å begrense meg jeg . SÅ det kan fort bli litt mye. Men i går skrev jeg faktisk liste over alt som måtte gjøres. Og ute regna og regna det !!Faktisk begynte det å bli en smule flom ! På vei hjem fra jobb så jeg jo hvor stor lågen var blitt. Gubben min dro opp og henta bilen min og oppover var det enda verre. Rødberg holdt på å renne bort natt til i går. Hele Rødberg var fylt av sand og jord og vann ! Man har ikke mye å stille opp med når naturkreftene rår ! 

Men, jeg sto da altså opp i gryinga i dag . Masse som skulle ordnes. Men det gikk fint for jeg hadde jo liste jeg . he he Det ble litt hektisk på slutten og bunad ble det ikke i dag . Rakk aldri å stryke skjorter. Bitte litt svett og varm dro vi til kirke . Da 17 masai toget gikk sprinta vi ned til bygdeheimen og besøkte mor . Der fikk vi med oss toget før vi dro hjem . Så var det middag og gjester ! En veldig koselig tradisjon vi har ! Tror alle ble mette . Og Pavlovaen falt i smak i hvert fall .Ingunn og Daisy var også kommet hjem og det er veldig koselig.  Da gjestene dro skifta vi og så var det menighetsfest resten av kvelden . Så som vanlig, får jeg vel si, ble 17 mai avsluttet med oppvask og servering ! Men det er helt greit . Mange som blir gledet den kvelden i hvert fall. Da vi dro hjemover i kveld kjørte vi østsiden opp til Veggli og ved utløpet måtte vi bare stoppe og ta noen bilder. Flomstort vann og kveldståke skaper trolsk stemning.,  Og nå er det kveld. Akkurat nå kjenner jeg at det er deilig å ha tre dager til fri. I morra skal jeg sove så lenge jeg vil ! Og kjenner jeg meg selv rett så våkner jeg vel da før 06. æsj !
Dagens bilder er dagens bilder rett og slett . Mye rot og rør.

Ingen kommentarer: