torsdag, mai 23, 2013

Torsdag

Det er tidlig torsdag morgen. Ute er det surt og det blåser og regner. Masse ! Men vi kan ikke klage for her har vi vel klart oss bra i forhold til flere stedet på Østlandet .
Tirsdag dro jeg til Drammen på fagforum ganske tidlig. Da var det nesten oppklaring til sol her hjemme og regnet møtte meg ikke før jeg kom til Mjøndalen egentlig . En interessant dag forresten og et møte med mye nyttig informasjon. Det er i grunnen greit at en har noe igjen for det når en drar så langt . Ogfor at det ikke bare skal bli regnværsbilder i dag tar jeg med et av trærne som blomstret så fint utenfor Drammensbiblioteket. Utrolig vakkert. Men så er også papirbredden blitt et fantastisk fint sted !!

 På vei hjem var jeg innom Plantasjen og fikk kjøpt inn litt tomat og agurk planter. Så kvelden ble brukt til å få ting ut i drivhuset . Og regnet bøtta ned. Var også en liten tur på bygdeheimen og besøkte den lille frua. Kvelden ble avslutta med et besøk i tåkeheimen på fjellet . Fysjamei for et grisevær.

Onsdag starta med regn og fortsatte med regn og slutta med regn ! Jeg dro på jobb og hadde en ganske travel dag men det er jo helt greit det . Hjemme igjen var det tid for en inspeksjon av fjellveier . Og det står seg ikke så verst.  Ikke alt er fiska ennå men det har ikke blitt verre i hvert fall.
Men i natt har det regna mye . Har vært våken og hørt det med jevne mellomrom.
Men vi kan som sagt ikke klage. Bergensbanen er stengt, Dovrebanen er stengt, Gudbrandsdalen er stengt, langt borti 300 mennesker er evakuert i Norge akkurat nå. Blant annet er over 20 evakuert i Nesbyen på grunn av ras. Litt kaotisk i grunnen. Men det går vel over . Jeg har en ekkel følelse av at det er nå vi burde vært på Hurtigruta for nord-norge har nå strålende vær.  Så spørs det da om vi får det motsatte om en måned når vi drar. sukk..

Men en hyggelig ting skjedd i går og da. Vi har nemlig hatt en sulten liten kattepus gående her noen dager. Jeg vil helst ikke fore sånne som kommer for da kommer de bare igjen og derfor er det ekstra vondt når de øpiper sultne rundt her. Dette var i tillegg en liten kattunge. Og så var han jo så kjælen. Ville kose hele tiden ! Så jeg la ut bilde på nett og sendte noen meldinger . Og jammen fikk jeg napp ! Så etter et par timer kom eieren og henta en lykkelig liten pus. Håper den holder seg hjemme nå.
Men nå må jeg dra på jobb og så får jeg se om det er mye vann i Lågen og.
Legger ut noen bilder fra de siste dager men det er mest vær det og. Dårlig vær !

Ingen kommentarer: