søndag, august 26, 2012

Søndag

Søndag formiddag. Jeg holder hva jeg lover , trur eg, og prøver å blogge litt oftere enn en dag i uka. Livet må da vel snart gå inn i normaltempo igjen får en tru. I dag er det blitt kaldere og sola klarer ikke snike seg frem heller. I natt har det nok regnet litt og gresset er helt vått. Men ikke snør det og ikke regner det så enn får ikke klage.
I går starta jeg dagen med et besøk hos den lille damen på bygdeheimen.  Nå var det lenge siden jeg hadde vært der men det plaga vel meg mer enn henne . Det er vel fordelen med å ha dårlig hukommelse . Så man er like velkommen uansett. Slik har det da også alltid vært gudskjelov.  Vi fikk oss en god prat og en liten tur ute i sansehagen ble det også. Rappa noen stikkelsbær og så på eplene. Den lille damen har alltid likt frukt og bær og i mitt barndomshjem var det sylting og safting hele sommeren og høsten med. Duften av nykoka saft er gode minner det !  I går var det sol og fint så det var godt å sitte i hagen. Og så har det jo blitt så åpent og fint at nå ser man helt opp til kirken !  Etter litt handling dro jeg hjem og bakte pavlova. Dette er nok en av de ting jeg egentlig ikke kan men som funker sånn noenlunde likevel. Kakke ble det ihvertfall . Steking av pavlova er en langvarig prosess men jeg rakk en joggetur likevel før vi måtte ikle oss finstasen og dra i 60 års lag !

Koselig selskap, deilig mat og masse gode kaker ! En gjeng mennesker vi setter stor pris på !  Og i dag er jubilanten 60. Gratulerer til han !! Han vant ikke hesteskokastinga men får feire likevel !

Og nå er det altså søndag . Jeg har vært ute i drivhuset og renska for døde blader og sånt som ikke skal være der. Det kommer stadig agurker og vi har vel klart oss uten å kjøppe i sommer. Tomatene er små men gode og det er noen små røde hver dag nå. Drivhus har nesten samme effekt som akvarie det. Man merker at pulsen senker seg når man er der. Jeg håper det er like helt neste sommer og. I høst skal det ihvertfall pakkes inn i en presenning når det settes bort.

Ute i verden har den første mann på månen gått bort. Jeg kjenner jeg er ganske gammel når jeg innser at jeg faktisk kan såvidt huske at det skjedde. Vi har sett igjennom masse gammel film de siste dagene. Film fra ungene var små og opp igjennom skoletiden. Film fra høytider og selskaper. Og det slår en jo at det er mange som er borte. Men du så moro og koselig det er med sånn film. Nå er planen å levere dem og få dem spilt over på noe digitalt. Håper det blir bra. Vi skulle vel egentlig vært i kirken i dag .  Det er akkurat ett år siden den nye presten vår ble innsatt og ordinert i Rollag stavkirke. Vi er veldig glade vi har han !
Dagens bilder er litt av hvert . Noe i går og noe i dag . I morra er det jobbedag igjen .

Ingen kommentarer: