torsdag, august 16, 2012

Torsdag

Ikke veit jeg hva som skjer men torsdagen er snart over og så er det jammen helg . Og hvor har det så blitt av denne uka da ? Mandag var det full fart på jobb. Denne dagen dukka det opp flere på jobben og det var koselig . Men travelt var det . Jeg hadde egentlig planlagt å sykle på jobb denne morningen. Og i full mundur og faste skritt gikk jeg til bilen klokka 07. Og på ett eller annet merkelig vis klarte jeg å gjøre det kunststykket å legge fra meg nøklen inne i bilen mens jeg stabla inn sekk, lommebok, og sykkel. Og da det var gjort liukket jeg døra og hørte ett mistenkelig lite klikk ! Og så var bilen låst . Med nøkkelen liggende i setet ! krise !!!!! Spesielt siden reservenøkkelen på mystisk vis har vært borte siden påske.  Jeg fikk vel lettere panikk og en storstila leiteaksjon ble iverksatt . Fyttikatta. Hele mitt liv lå innelåst i den bilen. Lommebok , PC , og mobil. Kan ikke bli verre . Men lykke over lykke vi fant reservenøkkelen . Sykkeltur ble det ikke den dagen for dette tok jo tid men sånn er det .  På kvelden gikk jeg tur opp på fjellet. Været var ganske bra egentlig. Og jeg gikk av meg frustrasjoner over morgenens bruduljer.
Tirsdag morgen kom med regn så da ble det ikke sykling da heller . Utover dag kom sola og det ble riktig så fint også. Hjemme fra jobb var det faktisk tid for litt husvask og sånne morsomheter. Slik gikk den dagen .

I går , onsdag, starta jeg dagen veldig tidlig. Siden jeg er både kontordame og bibliotekar for tiden så måtte jeg ta en sjau på det lille biblioteket mitt også. Mange elever som skal legges inn i systemet og litt rydding og bestillinger som skal fikses. Jeg var på jobb klokka 07.30 jeg . Og da jeg låste meg inn så yla det en alarm . Strømbrudd kan skape mye krøll i elektronikk det . Men jeg fikk nå gjort det jeg skulle jeg . Det ble en lang arbeidsdag for mye skulle forberedes til alle lærerne skulle komme i dag . Den snille mannen min satt trofast og venta med grilla kyllingfileter og salat. Det smakte ikke akkurat vondt etter en lang arbeidsdag det .  Og etter middag måtte jeg jo  ut til høvdingen med litt varer og sånn. Hadde ikke vært der før denne uka så det var mye som måtte prates om. Slik som at på butikken i Rollag har de ikke skikkelug såpe for mannfolk. he he Ja ja har man brukt sterilan i 40 år er det vel vanskelig å bytte til Lano. Da jeg omsider kom meg hjem fikk Luna og jeg oss en gå/joggetur før vi tok kvelden. I dag hadde jeg en avtale om å sykle til jobb sammen med en koollega. Og kvart over sju tråkka vi i vei opp langs fjorden. En aldeles deilig måte å starte dagen på. Og i dag kom alle lærerne på jobb. Koseliig å se alle sammen igjen. Og gubben og jeg fikk blomster og champagne av alle kollegaene mine. Kjempekoselig !!

Travelt ble det i dag . Mange elever som ringer . Noen skal ha hybel , og noen lurer på om de får komme til oss. Bekymra foreldr. Engasjerte foreldre. Tror dette blir et godt skoleår jeg !! Måtte jo sykle hjemover igjen og så det ble 2,2 mil på sykkel i dag . Hjem i full fart og etter masse deilig grønnsaksuppe satt bikkjene og jeg på med gubben opp til fjellstua og så gikk vi hjem igjen. Så da ble det jammen 5 km i full fart på beina også. I morra får det bli treningsfri, øl og pizza . he he
Nå har vi kosa oss med is, kaffe og kongeskyting . Kjempespennende med Roar i kongelaget . Og jammen ble det fantastisk skyting også. Tror jammen det ble en god plassering også. 4 plass er dritbra !!! Nesten ei treningsøkt det og å se på sånt ! he he
Men nå er det altså nesten helg . Håper været holder slik at vi kan bruke helga ute. Det er deilig å ikke ha lørdagsvakter over seg også.
Jeg har lest lite nyheter denne uka. Rett og slett fordi jeg blir ganske så småkvalm av all denne personhetsen etter 22 juli granskinga. Media burde kanskje granske seg selv etterhvert også. En ting er ihvertfall sikkert og det er at klarer noen å felle regjeringen nå så går de terroristens ærend. Da blir det akkurat slik han ønsket !
Bilder har det ikke blitt mye av men noe er det vel. Litt fjell og litt høst og en bitteliten smokk jeg fant på en stein på en topp oppi fjellet !

Ingen kommentarer: