torsdag, august 30, 2012

Torsdag


Torsdag kveld. Akkurat som forrige uke har denne uka også bare rent vekk mellom fingrene mine. Så ambisjonen om å bli en mer regelmessig blogger har ganske elegant gått rett i vasken. Men så får en gjøre detbeste ut av det nå da. Tirsdag var en regndag . Jobb på dagen og på kvelden var vi på møte begge to. Sånn forsvant den dagen. Onsdag var nok en travel jobbdag og på kvelden hadde jeg en avtale med høvdingen.  Han hadde gått igjennom fotoalbumene sine og vi hadde en diskusjon om fjes som virket kjent men ikke kjente nok. Men vi ble nå enige til slutt . Og jammen rakk jeg en liten runde rundt Kjørkjebygda da jeg kom opp igjen. Det er jammen den eneste trimmen jeg har fått denne uka og. Hvordan skal det gå ! Jeg har jo egentlig mye bedre tid nå og allikevel ikke tid til noen ting ! Får tru det blir bedre til uka. I natt regna det voldsomt og i dag har det vært regn og sol om hverandre . Travel dag i dag og . Dagene går vel fort da. Hjemme igjen var det middag og så var det jammen ett møte i dag og . Og etter møte ble det en god lang prat med en god gammel venninne. Så da er dagen over og kvelden er i stua. Gubben har gått blodspor med premiebikkja si i kveld. Og det var egentlig godt gjort for det kunne umulig være mye blod eller spor igjen etter dette regnværet. Da jeg dro oppover grenda igjen i kveld dukka verdens flotteste regnbue opp på himmelen. Den var som en hel bue og så sterk i fargene. Jeg hadde ikke linse som klarte å fange hele på en gang. Men bilder ble det likevel. Jeg legger ut noen ! I går morges da jeg dro på jobb møtte jeg naboen i en sving nedi her og jeg stoppet fordi han stoppet.

 Midt i vegen lå liket av to fugler. En spurvehauk og en spurv. Stein daue begge to. Denne pippen hadde nok hatt maksimal uflaks den. Antagelig har hauken hatt spurven i nebbet og slitt litt med å lette . Og så har det kommet en stor bil, lastebil tenker jeg , og dermed har fuglene blitt trafikkofre begge to.  Splæsj !
Da jeg åpna PPCn i dag var det to nyheter som fanga oppmerksomheten. Den første var at rådmannen i Rollag foreslår stopp i permisjoner og mindre lønn og ferie til folk over 65. Snakker om hyggelig lesning ja. Makan. Hvis jeg ikke husker feil er dette samme rådmann som en gang var ansatt i samme kommune i et par måneder før han gikk ut i et par års permisjon for å jobbe ett annet sted. Ja ja .. Å la folk over 65 få mindre lønn må jo ganske enkelt være for å presse folk over i AFP ved fylte 62. Blir spennende å se om politikerne kjøper den. Når det gjelder permisjon mener jeg vel at i det kommunale system burde vel faktisk folk nesten tvinges ut i en og annen permisjon for å utvikle seg i andre jobber ! De fleste kunne trengt det faktisk.
Den andre nyheten var at Krf nå slår seg sammen med Frp . Og det når vi går inn i et valgår. Ja men da minker det jammen med valgalternativer for en stakkar. Jeg stemmer ihvertfall ikke på noen som har noe som helst samarbeid  med Frp jeg. Så hvis dette frieriet er ment som et forsøk på å få en masseflukt fra Jensemanns parti , ja da har de nok bomma litt hvis flere tenker som meg.  Så det var jammen en start på dagen ja . I kveld er det fullmåne og akkurat før skyene gjemte hele månen rakk jeg å ta noen bilder .

  I morra har en viss ung dame lovet at det skal stå middag klar til meg når jeg kommer hjem fra jobb. Det skal bli deilig . Og så er det to blanke dager med helg i vente !
Dagens bilder er litt himmel og litt nesten det motsatte.

Ingen kommentarer: