søndag, september 02, 2012

Søndag

Det er søndag ettermiddag . Tid for ettermiddagskaffe med krokanis og hermetisk frukt. Årets første fårikål middag ligger trygt i magen. Ja ikke i min mage da. Jeg spiser nemlig ikke fårkjøtt hvis jeg ikke må. Rett og slett fordi jeg ikke liker det . Jeg synes fårikål lukter bedre enn det smaker og det er nok egentlig stikk imot normalen. De fleste liker ikke lukta som ofte henger i veggene lenge etter oppvasken er tatt . Men så er jeg vel litt mot normalt da. 

Fredag var en flott dag . Mye å gjøre på jobb men det er bare moro. Og hele dagen gikk jeg og gleda meg til å komme hjem. Der venta nemlig yndlingsdattera med ferdig middag ! Og etter middag gikk vi til skogs og plukket kantareller. Ingunn ble virkelig bitt av sopplukker-basillen i helga og Det er jo moro og når en bare finner noe. Vi plukka det vi fant i Steingardhaugen og så dro vi til Lnadrud og skulle plukke der for i fjor var det masse, masse der ! Men, i år hadde visst noen vært der før oss. Det var tydelig plukket og det ble ikke mange i kurven. Men en fin skogstur ble det ihvertfall. Vi avslutta kvelden med en tur til fjells og litt månefotografering. Og nå på høsten blir det en trolsk stemning over fjellvanna når kvelden kommer og tåka stiger opp fra vannet.

Lørdag dro Jeg og dattera tidlig til Kongsberg. Det skulle klippes hår og shoppes litt . Vi fikk oss en skikkelig koselig jentedag ! Vi var også ute på oppdrag fra høvdingen som skulle ha både det ene og det andre. Så på vei opp igjen var vi innom han og avleverte dagens fangst. Selvfølgelig var det slett ikke akkurat det han hadde tenkt seg men sånn er det bare. Regner med et par runder med bytting før vi er i mål med klær og sko. Før vi tok kvelden prøvde sopplukkerne å finne nye lura soppsteder i nærområdet men den gang ei. Fant ikke noe i går nei.  Dagen ble avsluttet med halv fire og Tv titting . I dag sto jeg opp før de andre. Jeg hadde tatt på meg å være kirkevert og da må man være på plass i kirken ved halv elleve tiden . Ikke en lyd i huset her fra hverken de på to eller de på fire bein før jeg dro. Akkurat nå jobbes det med å finne en form for stedegenhet i gudstjenesten . Derfor prøver vi stadig ut nye former og rekkefølger i det gamle. Spennende men også kanskje litt forvirrende . Blir nok bra til slutt. 

Resten av søndagen har gått med til slanking av klesskap og skuffer . Den berømte fårikålen og koselig kaffebesøk av gamle naboer.  Jentebikkjene våre har hatt bikkjeguttebesøk og jeg har vært hos den lille damen på bygdeheimen . Nå har Ingunn dratt hjem til seg selv igjen og gubben og fanklubben hans har lagt seg . Det er tid for litt blogging og surfing på nett . Så burde man være klar for en ny arbeidsuke.
Vi surfer på sidene til hurtigruta og teller på knappene hvor lang sommerens tur skal bli. Jeg kjenner at jeg prøver å ikke glede meg for mye men det dirrer en liten glede der inne likevel. Håper vi får det til !!

 Ute i verden ellers har verden gått sin skjeve gang uten at jeg har fått med meg en eneste nyhetssending ! Samme kan det være også. En helg går så fort og nyheter er ikke en "helgeting". Men jeg har ihvertfall fått med meg at TV2har bestått i 20 år . Kan jo huske hvor stort det var når det kom. Husker godt at ungene dro til bestemor og bestefar fordi der kunne de se tv2. Og i dag vasser vi i kanaler. Huttetu hvor fort tiden går.
Dagens bilder er litt hund , litt sopp og noe måne.

Ingen kommentarer: