lørdag, september 08, 2012

Lørdag

Det er lørdag kveld. Faktisk så seint lørdag kveld at det er full landing i sofaen med god mat og t-lys. En liten titt bakover viser at det har ikke blitt mye blogging denne uka heller. Her må det visst skjerpings til.
Et lite tilbakeblikk får jeg vel prøve på . Det har ihvertfall vært en uke med mye sol, mye vind og jammen ble det en kuldegrad eller to også. Onsdag var det full fart på jobb og på kvelden var det kake og kaffe og store bønner om pent vær etter en bortglemt burtsdag . Makan altså. ! Natt til onsdag blåste det voldsomt. Og jeg sov ikke stort. Ikke liker jeg vind og det bråker fælt i huset og så lå jeg nå der og tenkte at drivhuset sikkert lå knust borti steingardhaugen . Nå gikk det ikke så ille da men tre plater lå strødd . Jeg fant to før jeg dro på jobb og den tredje fant jeg på kvelden under luftinga av bikkjene. Det blåste også natt til torsdag men når det først har blitt hull i huset så drar vel vinden mer tvers igjennom. Gubben var til Kongsberg denne dagen og da hentet han innesykkelen som vi har kjøpt oss. Den ble testa på kvelden og jeg tror jeg kan komme til å like den godt. Jeg stilte inn en tur med bakker både opp og ned og sykla en god mil . Inne !
 Torsdag morgen var det første morningen denne høsten hvor jeg måtte skrape is på frontruta på bilen. Nå går det mot vinter ja. Men når sola kom var det nesten sommervarme likevel.
Fredag var jeg på møte i Drammen og etterpå var jeg litt hjemmehjelp hos høvdingen. Det er nok ikke så lett å få tak i hjemmehjelper nå om dagen . Det er vel et belastningsyrke det ja. Men det ble nå ihvertfall ganske så reinbt til helga da. Resten av kvelden ble brukt til pizzaspising og sløving forran tv. Ja det vil si, når jeg endelig kom meg inn her hjemme da. Vi har hatt en inngangsdør med en lås som er utslitt og kranglete. I går kom jeg hjem og låsen gikk i skikkelig vranglås ! Fikk ikke rikka den jeg . Huset var hermetisk lukket og inne sto Dina og hylte . Hun syntes hun hadde vært alene lenge nok og mor kom jo aldri inn ! Vi endte med ett lite innbrudd via kjellevindu og opp. I dag er låsen bytta og alt i orden.

I dag har det også blåst men det har vært en flott dag . Dagen er brukt til litt huslige sysler og litt hagearbeid og ting og tang ute. Hjemmedag .  godt det og iblandt. I ettermiddag har vi vært i Toen ådrukket kaffe og spist en aldeles deilig isdajmkake. Skikkelig lørdagsgodt det ! Og nå er dagen snart over .  På tv er det kjendis-dansing og det er vel grei nok underholdning det .
Ute i verden har noen kuttet bremsene på sykkelen til terroristens forsvarer . Herregud ! Hvor dum går det an å bli. Den starkkars mannen har fått drapstrusler også. Skjønner ikke folk at han faktisk sikret at vi i det hele tatt fikk terroristen dømt. I norge i dag kan ingen dømmes uten ett forsvar. Noen måtte gjøre den jobben og han som tok jobben har gjort den godt !
Noe annet jeg ikke skjønner er kritikken mot AUF sin leder. Og det fra pårørende etter 22 juli. Hva er greia ? Ønsker de virkelig å ha UUtøya som en slags privat minneøy? Hadde ungdommene ønsket det ? . Det er tydelig at mange av de pårørende trenger mye hjelp. Kanskje trøkket nå bør settes der.
Nei det er ikke alt en forstår her i verden .
Men nå får jeg vel slutte å røre på nett . Man skal visst slå av PCn to timer før man legger seg . Det klarer jeg aldri. Ikke på vilkår. Forresten så fikk vi bryllupsalbumet vårt i dag og det er jeg kjempefornøyd med ! Så det var ingen dum ide nei.
Dagens bilder er is og sykkel . Fotografering har det nemlig blitt dårlig med. Skjerpings der og ! Hååper det blir skogstur i morra . Det er planen . I så fall får en ta med kamera !

Ingen kommentarer: