tirsdag, september 04, 2012

Tirsdag

Det er tirsdag kveld. Ute blåser det så hele huset rister. I natt har det regna ganske godt .
I går var det fint og det var jobb. Dagene er travle og går så fort. Vel hjemme var det middag og så tok Luna og jeg en liten times tur innover fjellveien i friskt trav. Jogga hjem igjen og etter en halv time med øvelser for en gammal kropp var det kveld. Jeg fant puta rett etter ni og har vært mer eller mindre bevisstløs i natt tror jeg . Våkna ved 06 tiden i dag og hørte regnet. Men innen lunsj i dag var det sol og fint.  Gubben stilte med deilig fiskemiddag når jeg kom hjem. Og vi har hatt oss en fin tur til fjells i kveld. Dro sør på Vegglifjell og inspiserte en tomt som skal bygges på nå i høst. Flott tomt og flinke folk som sikkert bygger fin hytte. Den blir ihvertfall lav og ikke altfor stor. Jeg sliter litt med disse oppstuguene som folk på død og liv skal sette opp på fjellet jeg . Stygge er de og ikke hører de heime her i distriktet heller.  Så vi prøver å overtale folk til å sette opp noe anna vi .

Men i alle fall er det høst på fjellet nå. Gule blade og lilla lyng. Det har virkelig høstes fort !
Ute i verden har de nå funnet den jenta som har vært savna. Drept og sikkert misbrukt på et slags vis. Hutte tu. Stakkars familie. Og så tragisk at de finnes så syke mennesker. Det viser seg visst også at det dreier seg om et psykisk tilfelle denne gangen og. Det skjer litt for ofte synes jeg . Men i det minste så vet ihvertfall familien nå hva som har skjedd og hvor hun er. Da har man i det minste en sjanse til å avslutte ting. Men for et helvete  !

Men nå opppdaget jeg da akkurat at jeg har glemt noe viktig i dag også. Du snakker om !! Hm.. må være at jeg har blitt gift. Det har nok knekt hukommelsen min .  Men altsåå herved : Gratulerer masse med dagen i dag kjære Svigervenninna !!! Me kjem i mørgo !
Dagens bilder er høst og fjell . Og ei trollkjerring som dukka opp borti Svartløk. Ho var bustin i skallen og hadde mista et auge men såg nå skummel ut lell....

Ingen kommentarer: