søndag, september 09, 2012

Søndag

Søndag kveld er her. Så var denne helga snart historie. Fytti katta så fort som helga går !! I dag sto vi faktisk opp ganske tidlig til oss å være på en søndag . Ja faktisk så hadde jeg klokka til å ringe på en søndag . Ingen vanlig greie her i huset egentlig. Men nok om det , det er godt å komme seg opp. Vi hadde en turavtale på østsida . Ut på tur , aldri sur ! Og det ble kjempebra. I går var det to som hadde lagt blodspor for et par elgbikkjer. Og i dag gikk bikkjene spora. Flinke var de begge to. Etterpå gikk vi til mesetra og så var det kaffekoking på bål. Sånn kaffe smaker himmelskt ! Koselig tur i koselig selskap ! Været var bra og 4 bikkjer kosa seg !
Vel hjemme tok bikkjene en hvil og vi vaska av oss litt tursvette . Kokken gikk pronte ut i streik og det ble elg karbonader i fløtesaus på vertshuset. Smakte fortreffelig det . Etter mat besøkte vi den lille damen på bygdeheimen . Hun fylle 90 om en liten snau måned . Tenk det ! Det må vel feires litt .
Full fart hjem og så rett til fjells for å feire en som fylte år i dag . Og nå er det kveld og dagen er over .  Det er to bikkjer som er helt , helt stille og slitne.
Jeg lurer på om jeg skal fravike ett av mine prinsipper og sette meg til å se Varg Veum på TV. Har lest alle bøkene og liker dem godt men siden fyren i filmen snakker kav Oslo dialekt blir det veldig veldig feil.... Men altså, jeg kan jo prøve da.. 
Dagens bilder er fra dagens tur.

Ingen kommentarer: