lørdag, september 22, 2012

Lørdag

Det er lørdag kveld. Ute har det vært og er en ganske fin høstdag . Det er kjølig og lufta har sånn høstlukt. Ja da jeg gikk tur med bikkjene i kveld kunne jeg nesten sverget på at det var et snev av snølukt også. Men det var kanskje bare innbilding .
I går var det også en fin dag og etter jobb dro jeg rett ut til høvdingen . Helgehandel og en pratestund. Når man blir gammel er det akkurat som om små ting skifter litt dimensjon. Små ting blir veeeldig store mens store ting ikke betyr så mye og blir ganske små.  Og så får vi som er imidten henge med så godt vi kan. Dagene blir fort lange og samtidig går kanskje livet altfor fort. Rart med det ..
Hjemme igjen dro vi til Toen en tur . Der var det en liten kjempekoselig hund som jeg godt kunne adoptert på flekken. Har vel aldri opplevd makan til kosehund jeg . Han kommer til å være til stor glede for eieren sin tenker jeg !
I dag sov jeg som en stein til langt på dag . Og da jeg våkna omsider var jeg tett i hue, klør i nesa, svir i øya og full pakke. Så denne dagen som skulle vært en supereffektiv dag ble en gåsaktedag. Men altså en fin gåsaktedag . Jeg har fått ordna noen flere takkekort , handla , bestilt mere glassting fra Kari og har vært på bygdeheimen. Den lille damen er ved godt mot og blid og fornøyd. Nå planlegger vi 90 årsdag og det synes hun er nesten litt komisk. Tenk at jeg er så gammel, sier hun og så ler hun godt.  Jeg forstår henne litt . Kroppen min kjenner godt at den er 50 , ihvertfall iblandt, men hodet mitt kan fortsatt ha tendenser til å ikke være en dag over 20. Er sikkert ikke alene om det .
Men nå er ihvertfall planen lagt. Og feiring blir det !

Gubben min har jobbet med vedmaskinen sin i dag og siden formen har vært bra et par dager er det deilig å jobbe litt tenker jeg . Den maskinen var en klok investering ! Og så slipper vi å fryse i vinter da. Men når man har vedplassen ved siden av Heimsetervegen blir det også mange koselige pauser . Det er nemlig mye folk etter den vegen og mange stopper og prater.
Og så kom det kaffegjester. Kjempekoselig ! Og jammen fikk vi en bryllupsgave også. Det tar visst ikke slutt det . he he . Nå er ihvertfall reisekassa i ferd med å fylles opp og vi har begynt å glede oss masse til Hurtigrutetur neste sommer !Deilig å ha noe å se frem til !
Og nå er det kveld. Kyllingpestopizzan er i magen og i glasset har vi noe godt å drikke. TVn surrer og går og det er fyr på peisen. På sofaen durer det i en liten dachs. Så det er med andre ord en stille rolig lørdagskveld i Lien.

Ute i verden har det vært utskiftinger i ministerrekka. Ja det vil si, utskiftinger kan man ikke si det har vært. Mer omrokkeringer vel. Jeg er vel ikke enig i alt men har vel heller ikke noe med det så..
I morra skal vi være på fjellet noen timer. Visning av hyttetomter. Så gjenstår det å se om det kommer noen da... Tvilsomt.
Dagens bilder er høst og alle er fra kveldens luftetur. Og så er det  et av fuglene som nå samler seg og drar sørover. De fløy over meg i kveld og ropte farvel.  Takk for i år, velkommen igjen til våren !

Ingen kommentarer: