tirsdag, september 25, 2012

Tirsdag

Det er tirsdag morgen. Ute regner det og det er skikkelig høstvær. Det er første dag i elgjakta og her i huset var gråbikkja og gubben oppe før 06. Formen på den tobeinte var sånn passe men det går seg vel til får vi tro. Hadde unna han noen gode jaktdager og kose seg med nå. Og jammen hadde vi trengt ei steik eller to i frysern også.
Helga som har gått var fin. Nydelg vær og mye frisk luft. Søndag var vi på fjellet stort sett hele dagen. Prøvde på litt visning av hyttetomter men det er stille. Så det ble litt oppmerking og sånn i stedet. Og så fikk vi prata litt med de hyttefolka vi allerede har . Koselig det og . I går var det jobb. Og det er travle dager . Men det er helt greit. Dagene går fort og det er stadig nytt å lære også. I går kveld var det andre kveld av Pårørendeskolen. Og i går var det en dame der som fortalte om sitt liv med en senil mann. Etterpå skulle vi sitte og snakke sammen om våre erfaringer vi som er pårørende. Og det slo meg da jeg dro at det var ikke en eneste positiv ting som kom om det offentlige helsevesen . Ihvertfall ikke så lenge jeg var der . Det slo meg også at det ikke deltok en eneste ansatt fra helsetjenesten i vår egen kommune. Og hva hjelper det da?.
Men det er kanskje ikke derfor vi er på kurs heller. Muligens var det kun en slags brannslokking ved å la oss lette på trykket. Men at det er mye rart rundt i norges land er det ingen tvil om .  Og verre vil det bli når vi om en 15 års tid fåår eldrebølgen som en tsunami inn over landet vårt. Hvem skal stelle oss ?  Tror desverre at vi kan komme til å bli en stor byrde for våre pårørende jeg. Det vil jo ikke være nokj andre til å ta vare på oss. Hvis vi ikke klarer å snu trenden da. Få de unge ut i yrkesfagene slik som helse og omsorg. Der vil det ihvertfall ikke bli manko på jobber.
Nei nå må jeg komme meg på jobb ser jeg. Klokka går fort på morningen.  Dagens bilde tok jeg på Killingtoppen søndag kveld i det sola gikk ned.

Ingen kommentarer: