tirsdag, september 18, 2012

Tirsdag

Det er tidlig tirsdag morgen. Halve september er gått og vel så det . Her i huset har det vært total skrivetørke på bådet ene og det andre plan. Men jeg kommer nok sterkere tilbake. Orker ikke begynne å ta for meg hver dag som har gått siden sist. Men kan vel si som så at det har vært travelt.  Forrige uke ineholdt liksom bare mandag og fredag og så var det helg igjen.  Men jeg vet joo at resten av uka hadde masse innhold og at jeg la meg skikkelig sliten hver kveld !
Så jeg begynner på ny frisk med i går jeg . I gar var det mandag og ukestart ! Og selvfølgelig var det ei sånn ordentlig gjeitenatt ! Lite søvn altså. KAnskej var det fordi jeg hadde tilbragt dagen hos høvdingen med vaske og vask og rydding og opprensk. Hva vet jeg. Men det måtte nå bare gjøres det og. Ihvertfall var det ikke snakk om å sovne og det straffer seg det dagen etter . Så i går var det skikkelig tregt å stå opp ja. Men bare hjula begynner å trille så går det seg til. Dagen gikk og på kvelden starta jeg på noe som kallles Pårørendeskole. Har skal vi lære om og forstå bedre det å bli gammel og kanskje få demens. Hm.. jeg kan i hvertfall si at hvis man har lyst til å bli hypokonder er det bare å stille opp på sånt ! Mens nevrologdamen gikk igjennom alle symptomene satt vi sikkert der alle sammen og kryssa av i boka . Så da jeg gikk hjem lurte jeg vel nesten på hvor lenge det går før noen putter megh inn et sted ! He he nei da. Det var ikke så ille ! (bare glem det unger!) men for min del skulle jeg nok heller hatt dette kurset for mange år siden. Vi er liksom litt forbi dette stadiet tror jeg . Jeg får se om jeg følger det opp. Min hverdag har lite rom for sånt bare fordi jeg synes det er interesant. En viss nytteverdi bør det også ha.
I dag er det en grå og våt dag. Jeg sitter klar for jobb og bør vel avslutte denne blogginga nå for å rekke jobben.
Ute i verden har det dødd en gammel norsk prinsesse. Prinsesse Ragnhild. Og for folk som er så gamle som meg så er det nesten litt rart . De kongelige i Norge er en godt forankret institusjon og jeg melder meg uten å blunke som en trofast royalist. Tror de gjør en fantastisk jobb på en positiv måte. Og det er ihvertfall mer enn en kan si om de fleste politikere ihvertfall.  Været har vært fint stort sett. I fjellet er det veldig høst og flotte farger. Jeg har en ekkel fornemmelse av at vinteren kommer tidlig. Vet ikke hvorfor men tenker det bare. Den som lever får se.
Nå bare MÅ jeg dra så da legger jeg ut et par bilder og pakker nistepakka. Dagens bilder er tatt på fjellet søndag kveld. Jeg var innover med bikkjene. Det blåste skikkelig men var en nydelig kveld likevel.

Ingen kommentarer: