onsdag, oktober 03, 2012

Onsdag

Onsdag morgen, grytidlig. Ute er det ennå mørkt som i en sekk og det regner. Ikke noe fare for ising i dag for det er varmegrader så det holder. Og det får en vel være glad for. Blogging blir det dårlig med for tiden. Ikke har jeg tid og ikke har jeg inspirasjon heller. Skrivetørke eller skrive sperre eller noe sånn. . Men så får en glimte til iblandt ihvertfall.  Jeg husker jo ikke alt som har skjedd siste uke heller men , det har ihvertfall vær ei uke med flott høstvær . Det er fantastisk fine farger nå og siden vi ikke har hatt noe særlig vind er skogen ennå full av lauv i sterke farger. I helga som var hadde vi  visning på fjellet og det er sjelden jeg har sett fjellet så gult som nå. Ikke at det hjalp stort da men. Det er ganske så stille på markedet nå. Men en får nå bare prøve videre.  Ukedagene går til jobbing , jobbing og jobbing ! De går som en røyk ! Det er liksom alltid travelt på en skole. Og læringskurven er bratt. Men så får en bare lære da .
Lørdag var Ingunn og jeg til Kongsberg . Det resulterte i 7 vaskemaskiner med dynetrekk, laken , putevar, håndklær og vaskekluter ! Enkelte ganger må man bare fornye seg . Men vi vaska klær i et døgn etterpå.   Høvdingen skuylle også ha noe nytt og ikke minst skulle han ha gave til den lille fruen. Nå gjenstår det å se om han klarer å besøke henne . Og kanskje blir de under samme tak en stund nå. Det skal bli bra ! Så vi fikk ordna det meste . Effektive damer !
Den lille damen har snart fødselsdag. Stoooor fødselsdag. Hun er hele 90 år i morra. Hun ler godt selv når jeg forteller det, for hun synes egentlig ikke hun kjennes så gammal ut. Og det har hun rett i. I ansiktet holder hun seg godt men kroppen er vel kanskje litt sliten. I går hadde hun kjempekoselig besøk fra Flesberg. Tusen takk for besøket Aslaug og Inger !! Der satt det altså ei på 93 og ei på 90 og de knisa og lo som jentunger . Praten gikk om potetopptaking, unger, kaffeserviser og gamle naboer. Snakketøyet er i hvertfall i orden. Det var kjempekoselig ! Og det tror jeg den lille damen kommer til å huske. Det blir vel litt oppmerksomhet i morra og. Og så skal vi feire litt ekstra med alle på lørdag .
Ute i verden går livet sin skjeve gang ellers. Trimdronninger hetser tykke unge mennesker og burde skamme seg . Stortinget har åpna og skumle menn trekker unger inn i bil. Fytti katta ! Det er utrolig mye gale mennesker som får lov å gå løs !
Jeg skal komme meg på jobb og kose meg med det og så skal jeg ta to dager fri. Kjenner at det slett ikke er den dummeste ideen i verden ! Dagens bilder er fra den siste uka og det er bare sånn det er . Men i morra skal nok jubilanten komme på nett og !

Ingen kommentarer: