mandag, oktober 08, 2012

Mandag

Det er tidlig mandag morgen. Jeg sitter her og er sånn noenlunde klar for jobb. Ute er det mørkt som i en sekk og dagen har ikke våknet ennå. Den siste uken har vært travel . Det har vært høstferie men det har jeg slett ikke merket så mye til. For det første så har jeg jo jobbet mye av uka og for det andre har resten av dagene vært litt jobb det og . Men ihvertfall var det slik at mandag , tirsdag og onsdag var det opp og hopp og ut på jobb. Onsdagen ble litt kort på jobb fordi det var den dagen høvdingen kom på bygdeheimen. Og det å komme dit er ikke bare bare. Men vi er veldig lykkelige for at han fikk en plass. Det er han selv og . Så får vi se hvor lenge det blir da.
Den lille damen fylte 90 i høstferieuka. Og det kunne jo ikke gå helt upåaktet hen . Så det ble feiring i mange dager egentlig . Tirsdag hadde hun besøk av en gammel venninne fra Flesberg. Hun heter også Aslaug . Så dette var veldig stas ! Skravla gikk om potetplukking i gamle dager . På 60 tallet var det helt vanlig at halve bygda ble leid inn når potetene skulle opp av jorda. Den kosligste dagen i hele året syntes jeg som liten. Og så var det kaffeserviser og ikke minst "ongæn" da som skulle diskuteres. De glemmer litt begge to men hadde det veldig koselig !! Onsdag kom jo mannen hennes i samme hus som ho og på torsdag hadde hun sin egentlige burtsdag . Da var det burtsdagssang og kake på "Heimen". Fredag  gikk også med til ordning her og der og på lørdag hadde vi en liten feiring med familie og venner. Så i går tror jeg jubilanten var sliten . Og det var jammen jeg og ! Men jeg fikk meg en liten tur til fjells både på fredag kveld og i går. Så+ puster jeg lettere i det minste. Jeg må nok ha vært fjellbjørk i et tidligere live for det er når jeg kommer opp at skuldrene senker seg og pusten går lett. Fredag gikk det forresten snøbyger rundt oss på alle kanter når vi var på toppen.
Men nå er det altså ny uke og full fart på jobb. Og vi er snart halvveis i oktober . Det betyr at vinteren krabber innpå. I dag går siste rest av takkekortene i posten og så skal vi ihvertfall være i mål med det .
Ute i den store verden , eller kanskje i den lille verden  er det blitt viktig å dra TV til dalen. Nå har de vært i Noore og uvdal og snart kommer de til Rollag. Hm.. skulle forresten ønske det het Rollag og Veggli jeg . Akkurat som nor og Uvdal har to navn. Folk søker på Rollag og finner ikke Veggli . Og sant og si så er Rollingene flinkere til å promotere seg selv enn vi i Veggli er. Men sånn har det vel alltid vært kanskje . Men nå må jeg stikke.

Ingen kommentarer: