tirsdag, oktober 23, 2012

Tirsdag

Etter en ganske så lang skrivetørke får jeg prøve å dra meg selv litt igang igjen. Jeg vet ikke helt hvorfor det er så lenge siden jeg har skrevet men i perioder så er det vel sånn med alle forfattere. he he (det var en spøk !)  Men ihvertfall så har dagene kommet og gått. De aller fleste av dem har gått i den samme gamle tralten og. Og det er vel det beste.
Men nå er det altså tirsdags morgen. Ute er det mørkt som i en sekk og minus 3 grader . Vi kan vel si at vinteren har tatt et grep. Vi har fått snø og vi har fått kulde. Selv om vi ikke har fått så innmari my av noen av delene. Men v i har hatt opp til 15 cm snø og det er vel i grunnen å betegne som vinter det . Det har også vært såpass kaldt at her opppe ligger noe av snøen ennå. 
Gubben har vært på jakt. Og de har fått fem dyr. Om de skal ta noe mer i år får tiden vise. Gubben har blitt svært bestemt på at jakt skal være moro så han går ikke til skogs i grisevær lenger . Veldig bra spør du meg ! Høvdngen og den lille frua hans er fortsatt under samme tak på bygdeheimen . Og der blir de også. Heldigvis. Det føles trygt og godt og endelig sover jeg godt om nettene igjen .  Det blir mange turer og mye å ordne men det tåles ! Nå slipper jeg jo å kjøre 5 mil ihvertfall. 
De unge på Kongsberg har også travle dager og mye reising . Jeg synes de er skikkelige tøffe som klarer alt. Og de unge i Trondheim jobber trutt med sitt. Amund var forresten på TV-midtnorge i går  og det kan sees her http://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-midtnytt .
Av andre ting kan vel ramses opp 90 års feiring, Global Dignity Day og hyttetur med en gjeng flotte 61 årganger ! Høsttakkefest og kurs. Ja altså det har selvfølgelig skjedd mye mens skrivetørken har rådet . Jeg bare nevner i forbifarten noe. Viktigste er vel at vi alle har hue opp og beina ned.
Nei nå må jeg vel bare komme meg ut døra og på jobb. Det er travle dager på jobb også. Men veldig moro . Og dagene går veldig fort. Jula i år kommer til å dette ned i hodet på meg fortere enn jeg har tenkt tenker jeg . Huff , der snakka jeg om jul. Sukk jeg som ikke er noe glad i altfortidligjulen i det hele tatt ! Men så er det det da , at en alltyid inners inne har noen planer om alt en skulle gjøre før jul. Og det får en somregel aldri gjort ...
Dagens bilde er litt av hvert . Det nytter ikke ramse opp alt like vel. Får bare håpe skrive sperra har frysi bort og at skrivegleden er på vei tilbake.

Ingen kommentarer: