onsdag, oktober 31, 2012

Onsdag

Det er seint onsdag kveld. Ute er det kuldegrader og snø. Og mørkt. Kveldene blir jo selvfølgelig tidligere mørke nå. Vi har nemlig fått vintertid. Natt til søndag stilte vi klokka og så ble kveldene korte og mørke . Æsj !
Mandag var en vanlig travel dag på jobb og det var første dag jeg og min lille 4-motion golf dro på jobb sammen . Og hipp hurra, jeg fresa opp bakken hjemme i 20 cm nysnø på ettermiddagen. Så lett som ingenting !! Sikker på at jeg bokstavlig talt gliste fra øre til øre da jeg parkerte på tunet ! Egentlig veldig deilig å stole på bilen igjen !
I går var det en super travel og lang dag på jobb !  (Og den dagen starta faktisk med minus 12,5 grader !!)  Resten av jobbuka skulle nemlig være litt utenfor normalen og derfor ble gårsdagen også ganske travel. Mye forberedelse og mye som skulle ordnes. Så min arbeidsdag slutta ikke før klokka var ni i går kveld den . Da kome jeg hjem med trøtte armer og et aldeles utslitt hue ! Men det var verdt det ! For i dag var det en aldeles fantastisk dag på jobb !

Siden hele personalet ved skolen ,( ja bortsett fra meg og et par tre stykker til da,)dro på personaltur til Skottland , ja så skulle elevene ha et eget opplegg. Alle var samlet i hallen og hele dagen var viet styrkebasert tenkesett.  Sammen med masse god musikk og flinke ledere som for anledningen var kommet fra Gol videregående ble det perfekt. Men, det hadde det jo slett ikke blitt uten alle elevene. Må si at i dag var jeg skikkelig stolt av hele gjengen . Og slike talenter som vi i år. En spilte gitar , eei sang og en var en helt fantastisk "ræpper" ! Det var en tøff tekst, en modig gutt og en rørende historie. Det er først gang i mitt liv at jeg har grini til en "ræpp" !  Så da glemmer man at man er sliten ihvertfall. I morra er det operasjon dagsverd. Eller OD dagen. Det betyr at de aller fleste elevene skal ut og jobbe. Men en gruppe skal være på skolen også . Men det er i morra da.

Etter jobb i dag har jeg vært ned og besøkt høvdingen og den lille damen . En koselig kveldsstund egentlig . Og etter det ble det faktisk en times trening også. Ikke dårlig ! Og nå er det snart sengetid.
Ute i verden har USA vært ramma av den verste orkanen de har hatt. Og det i selveste NewYork. Jeg tror ikke vi klarer å forestille oss engang hvor ille det har vært. Men vi kan vel bare konstatere at vi slett ikke har peiling på hva ekstremvær egentlig er ! Og så får vi håpe vi slipper å få peiling på det og.  I morra er første dagen i november. Da er vi inne i den tyngste og mørkeste måneden. Ja egentlig er det vel desember som er mørkest men den er likevel så fylt med lys at det teller ikke.
Dagens bilder er litt fra snø og vinter og litt fra dagen i dag .

Ingen kommentarer: