mandag, november 05, 2012

Mandag

Mandag morgen. Starten på en ny uke . November.  Ute er det minus 2 grader og jeg skal slett ikke sitte her så lenge for i dag er det nok glatt etter veien. Sist uke var en travel uke og da fredag kom kollapsa jeg nesten litt og måtte bare ta dagen helt med ro. En dundrende hodepine og en gryende forkjølelse tok helt luven av meg ! Men jeg fikk fiksa litt i huset og gjort klart til helg i det minste. Hadde fri fra jobb denne dagen og det passa veldig bra ! Og så fikk jeg gått meg en tur. Og frisk luft var det blitt lite med den uka. Lørdag morgen dro jeg til Kongsberg og fikk klippet håret og fiksa stuegardiner. Resten av lørdfagen ble viet til en lang og god fjelltur i snøværet. Fikk tatt meg skikkelig ut og det var godt ! I går starta jeg dagen på bygdeheimen. Ja både jegh go gubben. Det er mye som skal partes om nå. Mye å ordne opp i. Og alt skal bli slik høvdingen ønsker det . Han forbauser stadig og er fremdeles en fornuftig mann. Ingen tvil om det ! Resten av dagen gikk med tilo bil. Vi ordna kjøpskontrakter og utstyr og så kjørte vi passaetn til døra til ny eier. I samme slengen spiste vi middag på BigHorn sammen med Ingunn. Kjempedeilig mat !! På vei hjem var vi innom Haugen og fikk planlagt litt sammen vi søsknene. Det er ikke så ofte vi gjør det .
Så det var kveld innen vi kom oss hjem til Lien.
Og nå er det altså en ny uke på gang. Bare å brette opp ermene og spytte i neven. Det har blitt skikkelig vinter ute. På fjellet sies det å være 50 cm. Og de laget vel noe løyper i helga. Men det er ikke lett når alt av bekker er oppe ennå.
Nå rekker jeg ikke mer men kommer sterkere tilbake. Dagens bilde er av Luna som slett ikke liker snø på verandaen !

Ingen kommentarer: