torsdag, november 08, 2012

Onsdag , eller.... torsdag var det visst..

Det er natt til torsdag . Jeg sitter her og surrer mens jeg laster opp noen bilder til ett nettalbum. Ute er det et par små kuldegrader og det er lettskyet.
I går var det en dag med mye vær. Snøbyger og utpå kveld ble det et ganske så kraftig vindvær. Men i dag har det vært bra. Og med firehjulstrekk kommer en frem overalt . he he
I går var en ganske så vanlig travel dag på jobb. Jeg prøvde å være litt bibliotekar og det var litt uvant for det har jeg slett ikke hatt tid til i det siste. Men moro var det ! Etter en fortreffelig salatmiddag , laget av mannen i huset , fikk vi på oss trimklær og så tok vi med oss bikkjene og så ble KJørkjebygdrunden kveldens trim for oss alle fire. Det var surt og kaldt så det passet bra med et besøk på bygdeheimen hos høvdingen etterpå. Der er det ihvertfall ikke kaldt ! Høvdingen var litt forvirra i går kveld men sånn er det vel iblandt . Etter de var det tid for et lite besøk i Toen . Gubben måtte jo hente Tupperwaren sin !!

I dag var det som vanlig jobb og jeg var litt redd det var blitt glatt i løpet av natta .Men det gikk så fint så. Og etter jobb i dag bar det rett til Rødberg for å være med på Egner arrangement . Og det ble kjempemoro. Jeg hadde ansvar for å lede kvelden. Og det er alltid spennende det . Men det gikk så fint ! Det er vel det største arrangement vi har hatt. Det kom rundt 180 mennesker. Barn, foreldre og besteforeldre ! Alle har et forhold til Egner. Og kulturskolen stilte med musikkgruppe. De stilte med teatergruppe. Og de flotte ungene hadde laget ett teaterstykke om alle de andre tanntrollene som også bodde i munnen til Jens. Thorbjørn Egner hadde digga det stykket !!  At alle fikk et mer elløer mindre lite stykke av burtsdagskaka fikk så være. Sånn går det når en feilberegner med ca 100 stk : !!! he he
En blir litt utlada av sånne kvelder . Men nå er det vel strengt tatt sengetid. Opp 06.30 i morra og. Og så er det nok en jobbedag . Men jeg må bare laste opp noen bilder først.  Alltid noe, "skal bare"...
Ellers i verden har Obama fått en ny sjanse og fire nye år i det hvite hus. Hm.. sikkert en god løsning det .Og i dag fikk gubben tilsendt skryteartikkel om Tamlin. Den siste hesten som ble født hos oss. Han har blitt en flott traver han ! Moro !
 Men nå er bildene på plass. Og så får jeg legge ut et par bilder her før jeg krabber i køya.

Ingen kommentarer: