tirsdag, november 20, 2012

Tirsdag

Det er seint tirsdag kveld.  En mørk og grå novemberkveld. Akkurat nå er vi inne i den tiden som er absolutt verst i hele året. Mørkt, surt, kaldtog vått. Tunet her i lien kunne vært en skøytebane hvis det bare ikke hadde tippa til alle kanter . Slitsomt glatt når en gjerrne skulle beveget seg litt utendørs. I dag tidlig måtte min kjære mann fint finne seg i å kjøre bilen min ned bakken for at jeg skulle komme meg på jobb. Tror ikke han syntes det var noe stasd. he he
Men blogging går det tregt med i dette været. Det kan vel mest skyldes en heller travel hverdag . Sist uke inneholdt 4 møter , jobb og tre kvelder på bygdeheimen. Hm.. det regnestykket går egentlig ikke opp men... Da helga kom var jeg rimelig sliten og da var vi jo egentlig bare i startgropa. Helga gikk med til å avslutte høvdingens boforhold i Uttakleiva. Nå¨skal andre , yngre krefter inn og gjøre det koselig i det fine huset . Det blir bra. Høvdingen er trygt plassert på heimen og der velger han å bli. Det er veldig bra. i vår familie har vi flyttet mange ganger og det er kanskje derfro jeg ihvertfall, slett ikke har så lett for å knytte meg til hus og steder. Ting derimot er jeg veldig knyttet til. Og sånn er det tydeligvis flere som har hatt det . Så da søndag kveld kom var vi ett godt stykke på vei men veldig veldig slitne.  Men jeg synes vi hadde en fin helg . Tross alt .
Ute i verden er det så mye krig og elendighet at jeg orker nesten ikke snakke om det engang. Det hjelper så lite å snakke om en våpenhvile som kanskje skal komme når det dør barn av bomber hver eneste dag . På litt mer hjemlige trakter bygges det idrettshall i Rollag. Spennende å se hvem som egentlig kan få nytte av det . I følge statistikken har vi ikke blitt flere i denne kommunen dette året .
Nå ser jeg frem til helgen for da kommer det et par stykker hjem fra Trondheim. Spennende med ett nytt bekjentskap.  Og så gleder jeg meg til å få inn adventslys i vinduene. Begynne å julepusle litt. Ja. jeg har jo begynt litt da.. I smug. Det er jo neon kalendere som må være ferdig og sånn. Men det er bare gøy det og. Det som ikke er fullt så moro er at den lille minibikkja nok engang har fått lus ! Det ser ut til at hun er ekstremt utsatt eller kanskje aldri har blitt helt kvitt det . Men nå har hun fått ny medisin og i kveld har jeg vaska og støvsuga etter alle kunstens regler. I tillegg er fryseren full av tepper og puter som ikke kan vaskes på 60 grader . Nå skal vi uvesenet til livs ! Dina stakkars skjønner ikke helt at hun ikke får dele dyne med far i natt . Men hun får ligge med mor på en madrass i stedet og overlever nok det . Dagens dyrlegebesøk var visst slett ikke moro men primadonnaen oppfører seg likevel pent slik en skikkelig lady skal . Ingunn var også med og det hjalp nok det og .
Nei nå får jeg slutte å surre . Det er kveld og seint . I morra er det jobb og jeg håper formen er enda bedre enn i dag.  Og vips, da er vi jammen midt i uka alt ! 
Dagens bilde er gammel men veldig søtt og passer bra når jeg har skrevet mye om den lille voffa.

Ingen kommentarer: