lørdag, desember 08, 2012

Lørdag

Det er lørdag kveld og vi er allerede langt ut i desember.  Her har det vært en lang skrivepause. Det er vel mest fordi livet har hatt annet innhold enn det en har hatt tid til å skrive ned. Kanskje etterhvert !
Så jeg hopper elegant bukk over de siste uker og starter med blanke ark midt i advent 2012.
Ute har det vært en flott førjulsdag i dag . Strålende sol og iskaldt. Kaldt har det vært lenge . Kjempekaldt egentlig . I uka som gikk har vi vært nede i minus 23 og det er igrunnen nok det . Her i huset har vi en hund med løpetid og en som slipper pels , så det er ikke akkurat vakkert her . Vi vasker og støvsuger dagen lang ! ihvertfall føles det sånn. Etter de siste ukers opplevelser er huset også fullt av vakre blomster som trenger stell og pleie. Men det er nå bare koselig det da. I går dro Amund opp igjen til Trondheim og neste gang han kommer hjem er det jul. I juleforberedelsesfaget har jeg kommet så langt at alle adventsstaker og adventspynt er på¨plass. I går ble årets første julegave innkjøpt , så det er håp i den bransjen og. I kveld har jeg skrevet adresser på alle julekortene. Det går seg til. Vi prøvde oss på å leite etter utetre sist helg men inspirasjonen var vekk. Vi prøver igjen i morra .. Sist helg ble det bare fine bilder og ikkeno tre.

 Jeg har tatt frem oppskriftene til de tre julekakeslagene jeg skal lage også. Smultringer, krumkaker og SaraBernard. Ja og så må vi jo ha en ostekake og noen deilige sjokolademuffins med deilig ostekrem. mmmmmm kjenner at nå ble jeg plutselig veeeeeldig julesjuk . he he  Og så skal yndlingsdattera og jeg ha pepperkakevinkveld den 14. Det gleder jeg meg til !  Skal tro hvo vi lager i år ?  Jeg har tatt frem røde gardiner som skal henges opp på kjøkkenet i morra og så får alt gå sin gang. Det er veldig uvant å ha kveldene ledig . Sliter litt med å senke skuldrene og ikke ha dårlig samvittighet for å være hjemme. Rare greier !
Vi fyrer og fyrer og fyrer ! Og så brenner vi sånn ca 50 t-lys på et blunk. he he ja en skal ha lys i alle glas på denne tiden .
Nyheter har jeg brydd meg lite om i det siste. Og det er kanskje like greit for det lille jeg har sett er stort sett bare drittkasting og sextrakkasering . Det nærmer seg visst valgkamp ja.  g så er det sport da. Og sport har jeg mista helt interessen for. Jeg ser litt håndball , det er alt.

I dag starta vi dagen i sakte fart . Fikk ordna litt på kjøkkenet og vaska litt før vi dro til Toen på kaffebesøk. Fikk første smaken av årets julebakst og det var kjempekoselig ! Og koselig å skravle litt med gode venner ! Viktig det ! Så var det butikkbesøk på den flotte nye butikken vi har fått i Veggli . Det tar ennå litt tid å finne frem i hyllene men pytt, pytt . Det ordner seg etterhvert. Men det er ryddig, lyst og pent.
Etter handlinga tok vi turen om fjellet. Det var deilig ! Jeg har ikke vært på fjellet på mange uker og jeg er vel nesten blitt litt avhengig av fjellet jeg . I dag var det flott. Og jeg ble så imponert over alle som var ute i skiløypene i minus 18 grader !

 Men så var det flott løyper og. Sola er lav på denne tiden og hver morgen nå så har vi sett en fantastisk solopppgang mellom Stovafjell og Senhovd. Man glemmer fra år til år at det er så vakkert !
Jeg håper det snart blir litt sånn at jeg kan gå en tur innpå . Nå er det snart Det store korslaget på TV2. Det er underholdning jeg liker godt . 
Dagens bilder er litt av hvert men mest natur og vær. Pent vær riktignok !
Så var jeg igang igjen da !

Ingen kommentarer: