fredag, desember 14, 2012

Fredag

Det er fredag kveld. Ute laver snøen ned i mengder. Det er rundt 8 minus og egentlig er det vel det vi kan kalle skikkelig vinter ! Og det er jo bra. Verre er det på sørvestlandet. Sånn som på Jæren for eksempel. Der har de sannelig mer snø enn oss og i natt blir det visst full storm også. Håper ikke de blåser på sjøen hele gjengen . Huff !! Ihvertfall er det et godt stykke utover normalen.
I dag har jeg vært på jobb som vanlig. Det var bitte litt tungt å komme seg opp klokka seks etter en lang kveld med peppperkakebaking og bitttelitt vin ! Men altså opp kom man seg og så var det husj avsted på jobb. Og jobb på fredager er helt okey det . Og så er det vaffeldag og det er jo bra. Og det har snødd og snødd i hele dag . Denne snøen er ganske glatt også så det har vært bilulykker og sånn. Ikkeno moro. Men jeg kom meg nå både til jobb og hjem igjen jeg . Her hjemme har vi spist deilig mat og så har vi vært ute og styra på litt i snøen sammen med bikkjene. Og det snør og snør !

Men hva gjør vel det når en kan lande i sofaen med fyr på peisen, god mat og underholdning på TV. Vi har det så godt så. Ingunn har vært på kommunestyremøte i dag og det er ganske slitsomt tror jeg .
Ute i verden er det skjedd en skolemassakre i USA. Hva skjer oppi hodet på de gale menneskene som gjør slikt ! Fytti katta !
I dag er det bare en uke til vi går ut i juleferie. Jeg gleder meg til det . Og det er bare en uke til Amund kommer hjem også. Skal bli godt å være alle hjemme i jula i år.  Det blir litt snikpynting hver dag nå. En bitteliten du eller en nisse i en krok hver dag . Jeg var kjempestreng på sånt før. Det skulle ikke frem en juleting før lille julaften. Men nå tenker jeg at den lange adventsmåneden kan man godt begynne å fylle med litt jul hver dag .

Men nå stopppa hjernen opp og jeg har ikke mer å skrive. Skulle vel kanskje slutta før for det er vel ikke mye vettugt i det som står heller kanskje. 

Ingen kommentarer: