mandag, desember 17, 2012

Mandag

Det er mandag kveld. Ute snør det lett og det er en bitteliten kuldegrad. Så det sier seg selv at snøen er våt og tung .  Og sånn har det vært i hele dag . Jeg har jo vært på jobb som vanlig. Og etter jeg kom hjem har jeg lekt litt husmor og sånn. Rydda og vaska og bakt litt. Du verden så mye tid jeg har nå. Og du verden så deilig det er at vi fikk fiksa så mye i går. I kveld er jeg trøtt for det ble tidlig i dag . Var en liten voff som måtte ut å lufte seg ved 05 tiden og etter det ble det ikke mer soving. Så i kveld tror jeg at jeg slokner fort.  I dag sto det i avisen om den flotte konserten i Veggli kirke på lørdag . Vi fikk ikke vært å den i år. Sånn er det bare iblandt. Men det jeg synes er merkelig er at i avisen skriver de om bygdegodspel. Hva er det ?? Er det forskjell på godspel i by og land tro. Noen ganger er formuleringer litt feil.  Ute i verden ellers er det selvfølgelig mye om skytinga i Usa. En idiot av en kongressmann har prestert å si at ALLE burde hatt tilgang til våpen. Da kunne jo rektor bare skutt mannen ned. Milde himmel ! Tror gudskjelov han er i mindretall !
Nei nå kommer jeg ikke på mer å skrive. Men da jeg kom hjem i dag hadde jammen nisse Tov dukka opp. Og i år har han med seg to sangvenner. Det er nisseinvasjon i Lien !

Ingen kommentarer: