torsdag, desember 27, 2012

Torsdag

Det er tredje dag jul. 27 desember 2012. Jula er egentlig oppi hue mitt over for i år. Men så er jeg da også over gjennomsnittet kjapp med å avslutte jul jeg da. Det er liksom bare det at jeg har aldri synes det har vært særlig stas med jula når hverdagene kom mer igjen. Men jeg har med åra tatt meg sammen og lover dyrt og hellig at pynten skal få stå til første helga i januar. Men da er det også slutt.  I heimen råder det snørr og hoste i aller høyeste grad ennå. Makan til forkjølelse skal en lete lenge etter . Nå har jeg prøvd alt , cognac, paracet,kake (som ihvertfall er godt !) og en masse andre mer eller mindre smarte ting. Men hjelper det ? Nei da. Dette dritten må nok bare gåsin gang. Men jeg er såpass egoist at jeg synes det er skikkelig surt å bruke sårt tiltrengte feriedager på en forbaska influensa! Julen har i tillegg blitt full av strålende vinterdager og hue mitt bare hyler etter å la kroppen bevege seg . Men så gjør man noen spede forsøk og kroppeb brøler tilbake at den orker ikke en dritt . Veldig moro. I går gikk Luna og jeg til Barkjuvet og det var egentlig nok. I dag syntes jeg formen hadde besna litt og gikk trøstig i vei opp til bommen. Og når man må ha fire pust i bakken fra ØLien til bommen da er ikke formen rar. Og i kveld angrer jeg på overmotet for nå er toppen varm igjen. Pokker og !! I går gikk hele gjengen her på sakte fart . Ja nesten da. Amund dro utover i middag på Strand og han fikk med seg mange andre visitter også før han avslutta med guttekveld sammen med noen kamerater og grendefest på Nore. Vi andre lå på hver vår sofa og gapa.

Ingunn skulle på jobb i dag så hun starta dagen klokka sju og dro nedover tidlig. Stakkars jente hun har ihvertfall ikke lange ferien. Og når det er sånn oppbrudd så er liksom ferien over synes jeg. Jegg la inn et lite besøk hos den lille damen på bygdeheimen men er så redd for å smitte henne også at det ble et kort besøk igrunnen.
Nå i ettermiddag har vi hatt bestemor på besøk og jeg håper ikke vi har stappa henne full med bassilusker. Ihvertfall fikk vi feiret litt burtsdag for han som fyller år i morra og som skal tilbringe dagen sin på flyplass, fly og hotell i Paris ! Håper de får det fint med nyttårshelg i storbyen. Spennende ihvertfall.

Den lille trimturen min i dag var kanskje mer slitsom enn kroppen hadde godt av med du verden så vakkert det var ute ! Nå i kveld har det begynt å blåse litt og metreologene melder mildvær så det spørs om snøen blåser ut av skogen . Men i dag var det bare vakkert . Så jeg legger ut noen bilder fra turen og så slutter jeg å skrive nå for det jeg skriver er visst bare rør likevel !  Ikke så rart med hodet fullt av bomulll !

Ingen kommentarer: