fredag, januar 25, 2013

Fredag

Det er tidlig fredag morgen. Det er starten på hælja! Ute krabber temperaturen sakte oppover. I dag viser måleren 12 blå og det begynner å bli litt mer levelig .  Gårsdagen var en ganske så vanlig dag på jobb. Mye å gjøre og dagene går fort. Men i går var første dagen jeg la merke til at det faktisk var begynt å lysne da jeg kom på jobben før åtte. Det er veldig bra egentlig ! Og så er det fortsatt lyst når jeg kommer hjem også. Etter middagen i går fikk jeg meg en liten luftetur med Luna. Det var en utrolig vakker kveld med  nesten fullmåne og stjerneklart. Det var 16 kalde så vi gikk ikke så langt men deilig likevel. Må jo komme igang med litt trening snart. he he  Selv om det ikke akkurat kjennes slik ut nå..Vi venta igrunnen minstebarnet hjem i går kveld men hun utsatte turen til i dag.
Hun skal ha folkevalgtopplæring i hele dag . Det må være veldig spennende. Og han i Trondheim han er på jobbsøkemarkedet for tiden . Masse intervjuer og mange avgjørelser å ta. Kjempespennende det og. Uansett så blir han nok trønder en stund til .
En annen ting som er spennende akkurat nå er den store diskusjonen rundt bygging av nytt sykehus og eventuelt plasseringa av dette. Jeg føler veldig på at for oss å ha et sykehus på Oslosiden av Drammen vil være en tragedie. I perioder har jeg som pårørende kjørt opp og ned til Kongsberg hver eneste dag fordi jeg som pårørende var den eneste som kom inn til pasienten. Med jobb og 6 mil hver vei er det langt nok.  Jeg har også ligget på hjul etter ambulanse med blålys som pårørende. Det er også mer enn langt nok fra Veggli til Kongsberg . Med et sykehus på andre siden av Drammen kan man ihvertfall ikke bo i Numedal med kronisk sykdom. Det vil aldri fungere. Så da var det lys i alle disse glasa da..... Jeg håper ordførerene våre blir hørt og at vi får en løsning som er til beste for alle.
 I går sto det også en oversikt i nyhetene over norges mest populære hunderaser og dachsen var ikke på lista engang ! Makan !  ja ja  det betyr at man har funnet seg en sjelden rase det da vel. Den lille pølsehunden er forresten blitt forkjøla hun og. Hun der kan faktisk bli det nemlig . Og elghunden var vel nummer tre på lista . Det med elghun har endret seg . Før skulle den stå i band og være sint , ellers var det ingen god jakthund. Nå er den blitt en sosial , snill , familiehund. Gudskjelov for det !
Men nå må jeg komme meg avgårde på jobb. Fredag er forresten en slik deilig dag på jobb for da er alle elevene så blide og det er en god fredagstemning. Vaffellukt i hele A-bygget er det også. Ikke lett å være forsiktig med maten på en slik dag . Men jeg har med meg en haug med appelsiner og satser på at c-vitaminer skal hjelpe til å få formen på plass. Det og litt mere dagslys.  Dagens bilde tok jeg å går kveld. Det ble litt fotolek i måneskinnet. 

Ingen kommentarer: