lørdag, januar 05, 2013

Lørdag

Og vips , så var første uka i 2013 nesten over. Her i huset starta vi året bra må jeg si. Influensaen som har herja oss hele jula holdt stand. Jeg prøvde meg på jobb på onsdag men måtte kaste inn håndkledet. Så det ble lege på torsdag i stedet . Han fant basilusker og jeg fikk antibiotika. Resten av den dagen gikk som i en døs men Amund og Gina var hjemme og vi prøvde nå å kose oss litt til tross . Men formen var heller dårlig og jeg var ikke særlig sein om å finne senga. Senga ja.. når ansiktet er fullt av ulumskheter og bihulene nesten sprenges da er det ingen god ide å ligge i en seng ! I går våkna jeg og jeg hadde så vondt at jeg klarte knapt sitte stille ! Hele ansiktet var som en stor kaun ! Så gårsdagen tilbragte jeg på sofaen . Men ikke liggende . Sittende !  det dundra og banka overalt i hele går. Ikkeno moro !!!Romjulsgjestene våre dro i går ettermiddag . Gubben måtte frakte til Kongsberg og nå er de vel på helgebesøk i Rendalen. Det har ihvertfall vært koselig å ha dem hjemme ! Og i går var jeg nok virkelig dårlig for jeg så faktisk på sport nesten hele dagen . Det var også det eneste jeg orka.
I natt har jeg sittet og sovet i sofaen og det vet jeg jo fra før er det beste når bihulene krangler. Og i tillegg begynner vel antibiotikaen å virke for akkurat nå er hodet litt lettere. Og det er veldig deilig !
Gubben har det ikke fullt så bra i dag men det er det ikke stort å gjøre ved. Uansett, nå håper jeg , som legen sa, at vi kan ta knekken på elendigheta !
Hva som har skjedd ute i verden de siste dager er jeg vel ikke så oppdatert på. Men jeg har da fått med meg både overfall og branner rundt omkring. Snøras og ulykker har jeg også observert. Og jeg må si jeg synes folk er bra dumme når de beveger ser i områder hvor de ikke er lov å være. Da burde de ihvertfall betale gildet selv spør du meg .
Været var vært strålende , selvfølgelig. Det pleier jo å være sånn når man er syk. Akkurat i dag er det skyet igjen og det er nesten litt snø i lufta.
Mer er det ikke å melde. men jeg håper årets første legebesøk også blir det siste. I fjor slapp jeg helt unna. Men bank i bordet osv....

Ingen kommentarer: