lørdag, januar 12, 2013

Lørdag

Det er lørdag kveld. En kald flott vinterdag er snart over . Ute er det minus 18 og vi fyrer så det durer i ovnen. De siste dagene har gått med til jobb stort sett. Torsdagskvelden var vi på samfunnshuset på show. Tv-showe. Artig å være med og veldig spennende . Men mest spennende blir det vel om hvordan de klipper hele greia før det skal på TV. Den tid , den sorg.  I går dro vi på quiz og det var kjempekoselig selv om vi slett ikke var over middels engang. he he men det viktigste er jo ikke å vinne men å ha det koselig !! Og koselig å være litt ute blandt følk når man har ligget på sofaen i ukesvis ja !!
I dag våkna vi til en kald dag og mens vi spiste frokost fikk vi med oss verdens vakreste soloppgang mellom Stovafjell og Senhovdtoppen. Da var klokka rundt halv ti. Etter litt husvask og frorsøk på fangst av et ukjent antall hybelkaniner, dro jeg på bygdeheimen og gubben dro ut for å flytte på ved. Nå har vi brukt opp alt som var lødd opp ved fjøset . Men vi har gudskjelov masse storsekk og nå er det fire storsekker plassert pent på rad ved fjøsveggen. Klar til kuldegrader.
På bygdeheimen var den lille damen i godt lag og vi fikk ryddet opp i blomster, pakka vekk julepynt, lagt på nye duker, lys , knust en lampe (min skyld ) og lest masse brev og aviser. Vi hadde også en intens leteaksjon etter brillene hennes men de var og ble borte. En av de andre damene trodde kanskje det var enda en av de andre damene som kanskje hadde lånt dem litt . Hun låner visst litt sånn hist og her !!he he  Men de dukker nok opp igjen tenker jeg .
Vel hjemme igjen kledde gubben og jeg oss i ull og ull og enda mere ull og så putta jeg kamera rundt halsen og vi tusla innover heimsetervegen. Var litt bekymret for den minste bikkja for hun blir ofte litt for kald men det gikk nå bra. Hadde på henne et godt dekken. Vi kom oss til Glanarberget og da kan vi altså si at den første turen i 2013 var den 12 januar . Ikke dårlig det ! Fantastisk flott vær og fantastisk flott natur. Vi kosa oss !!
Og nå er det lørdagskveld og vi har nettopp stappa i oss kyllingpestopizza og delt en flaske rødvin. Kan vel ikke akkurat klage over livet nå da nei.
De unge i familien er i Kongsberg begge to denne helga. Ingunn hjemme hos seg selv og Amund på seminar på Grand. Men vi ser nok ikke noe til noen av dem tenker jeg . Nå blir det tv og avslapping resten av kvelden her og så håper jeg morradagen blir like fin og at man sånn midt på dagen kan trosse kuldegradene og gå en tur i sola. Formen er nemlig ennå ikke på topp . I dag nøys jeg og da føltes det litt som om det spratt ut noen tenner. Vondt !!  Så en får starta pent .
Ute i verden er det valgår . Det er det ingen tvil om. Nå har diskusjonene startet . Og så er det mye sport da ... Så da følger jeg ikke så mye med. he he
Men det var dagens lille rapport . Prøver å putte inn et bilde så ser vi hvordan det går.Men bildet er fra turen i dag ihvertfall.

Ingen kommentarer: