torsdag, januar 10, 2013

Torsdag

Torsdag morgen er allerede her . Ute er det tidlig morgen, mørkt og minus 8 grader. Jeg tror det er ganske klart så da blir det nok en fin vinterdag . Det samme var det i går. Men natt til i går regna det så jeg var mildt sagt skeptisk da jeg våkna i går. Tenkte at nå er vel hele verden bare is ! Heldigvis hadde det blitt kaldt igjen og det hadde kommet et lite snøfar som hadde festa oppå isen. Da er det helt greit å kjøre bil da. Resten av dagen i går gikk med til jobb og da jeg kom hjem punkterte jeg litt i sofaen. Ble altså ingen trimtur på hverken meg eller bikkjene i går. Tirsdagskvelden derimot var vi ute så en får være fornøyd med det en klarer . Da fikk jeg testa de nye piggskoa også. Det funka fint det . En hører ihvertfall at jeg kommer for de knottene bråka noe sinnsykt på isen. Så skremmer jeg vel elgen når jeg kommer igang med jogging innover fjellveien igjen. Formen er sånn passe ennå så det er ikke mye futt og fart nei. Nå har jeg igjen en tablett og så er kuren ferdig . Men jeg har fremdeles bihuler som ikke bar er der. De er der og er vonde ! Så jeg får se om jeg må ta en ny test. Er liksom litt teit hvis betennelsen blusser opp igjen fordi den ikke er helt vekk. I dag er det jobb og så har vi visst kjøpt oss biletter til dette showet på samfunnshuset. Det angrer vi vel egentlig litt på men vi får nå se. Gubben min fikk influensavaksine i går og jeg håper ikke han får noen reaksjon på den . Det kan skje.
Ute i verden synes jeg det skjer mye ulykker nå. Men det er kanskje mer fokus på slikt i media når politikkens verden er stille. Og det er den visst akkurat nå. Her i norge eer det vel litt stille før stormen tenker jeg for vi er jo i et valgår. Skal nok graves frem mye deilig dritt innen september ja. Kanskje er det det politikerne bruker januar til . Litt graving i bånn for å finne slikt man kan kaste i motstanderens fjes i første diskusjon . he he Jeg skulle så inderlig ønske at politikerne kunne fokusere på politikken denne gangen og ikke på hverandre. Så hadde jeg kanskje gått til valg og virkelig visst hva jeg valgte. Men så vel blir det vel ikke. Ellers så er det for det meste kropp, kost og trening det går i . Ja i media altså. Og noen uttaler seg om ting de kan og noen uttaler seg om ting de helst burde tidd stille om. Kanskje folk burde gjøre det de kan og holde fred. Må si at en ung flott fiolinist som ber slitne småbarnsmødre med noen kilo for mye om å ta seg sammen og begynne å trene , ja hun ble jeg kraftig provosert av. Når du har au pair, personlig trener og hushjelp så kan du jo ta deg sammen så mye du vil. Men hverdagen for de fleste er vel temmelig langt unna det. . Så damen er sikkert talentfull, men hjerne har hun dårlig med.
Bilder tar jeg lite av. Det har sin naturlige forklaring når man reiser før sola står opp og kommer hjem akkurat i det mørket legger seg . Men vi går jo mot vår så det tar seg nok opp igjen det og.
Jeg har heller ikke fått til koblingen mot picasa i denne bloggen for her har jeg feil nettadresse . Så bildene blir lagt inn som kopier her nå. Ingen ideell løsning men må man så må man . Uansett så blir det et gammelt bilde fra søndag og et nytt ønske om en god dag !

Ingen kommentarer: