søndag, januar 13, 2013

Søndag

Søndag kveld . Utrolig hvor fort helgedager går. Det er fortsatt veldig kaldt og det var rundt minus 18 i dag tidlig. Men dagen har vært like flott som i går. Sol og fint. I går kveld ble imidlertid formen min dårlig igjen. Og i dag kunne jeg godt tenkt meg å bytta bort bihulene mine ! Nå har det gått tre dager uten antibiotika og da er visst betennelsen tilbake. Sukk ! Så lenge varte det . I går kveld ble det så ille at i natt har jeg sittet og sovet igjen. ja ja.. Får høre om jeg kan få tatt en blodprøve i morra tidlig kanskje. Men slutt å kraune. Dagen i dag starta seint for den søvnen man ikke fikk i natt tok man igjen på morran. fnis.. Og frokosten sørga gubben for . Deilig å stå opp til dekka bord ! Midt på dagen tok vi en liten tur ut for å lete etter Bølle Jølle. Han var nemlig med oss på tur til Glanarberget i går. Han pleier å tusle etter oss hvis han er ute når vi går på tur. SOm regel må vi stenge han inne. Og når han tusler sånn etter så går han og hyler ! Han liker det slett ikke at vi skal ut på tur sånn.  vekk fra hjemmet hans. Så i går var han veldig glad da vi snudde og gikk hjemover. Men han kom seg aldri helt hjem visstnok. Vi regna med han var etter oss for vi hørte han jo men .. Så trodde jeg han hadde stoppa opp på ei av hyttene eller i Augundsrud . Men vi så ikke noe til han i dag heller. Og det er jo så kaldt . Hm.. får håpe han dukker opp. Gubben tok en tur til fjells for å besøke hyttefolket da vi kom hjem mens jeg tok med nesa mi og tusla inn for å fyre. Jeg fryser og svetter om hverandre . I ovnen sto det ei stor elgsteik og den hadde stått på lav varme siden jeg sto opp. Så da gubben dukka opp igjen var det tid for en slett ikke klein søndagsmiddag ! Resten av elgsteika ble skjært opp i tynne skiver og lagt til tørk i ovnen. Verdens beste godbiter til voffer som liker elg ! Og nå er det kveld. Men søndagskveld er slett ikke kjedelig det . Det er duket for en times grining sammen med Tore på sporet før vi skal ha med oss andre episode av Halvbroren. Starten på den serien var bra så jeg er spent på fortsettelsen . Og så er helga over . Ny uke nye muligheter !

Dagens bilde ble tatt i dag tidlig når jeg lufta Dina. Plutselig så jeg at det hang jammen to frosne stakkarer der....

Ingen kommentarer: