onsdag, januar 23, 2013

Onsdag

Det er tidlig onsdag morgen. Vi er inne i siste del av en aldeles iskald januar. Januar 2013 må nå vel gå inn i historiebøkene som noe av det kaldere som har vært. Brrr.. Enten det eller så er det jeg som har blitt gammal og frøsen. Ute har det vært aldeles nydelig med sol så og si hver eneste dag . Men det hjelper lite når en har knaska antibiotika og prøvd å la bihulene slippe sprengkulda. Man kan vel si denne januarmåneden stort sett har blitt tilbragt innendørs. Jeg er utrolig glad for at bilen min har fått montert motorvarmer og kupevarmer. Uten det tror jeg vi hadde slitt litt. Men jeg ser ut som ei skikkelig gammal kjerring når jeg pakker meg inn i pledd og kåpe i den lille bilen min. Men mot helga skal det visst bli varmere. Da får vi håpe det snur. Og så kan vi klage litt over smeltevann og is i stedet . he he  Bihulene er fortsatt hule tror jeg . Ihvertfall har de ikke løsna og detti uty eller gått i oppløsning eller noe sånn som det kjentes ut skulle skje en stund. Men at kroppen skal bli så steika utslått av en sånn influensa er helt utrolig. Så her må man starte trening på grunnivå igjen. Det verste er jo at man rett og slett blir litt lat og.. Æsj...  På jobben er det mange syke så i dag skal jeg faktisk være vikar. Alltid gøy det. Jeg liker meg ute i klassene jeg.

Skriving har det blitt dårlig med. Og det skylder jeg også på formen . Men kanskje kommer det seg i takt med våren. I helga som var hadde vi besøk av Ingunn og den lille voffen deres. Snakker om trivelig bikkje. Men våre to var skikkelig slitne da den lille damen dro. Ikke vant til sånn action lenger de to .
 Ute i verden har det vært ett terrorangrep mot Statoil sitt anlegg i Algerie. Jeg har prøvd å ikke lese alt som står i håp om at man en dag får vite sannheten om hva som har skjedd. Pressen auser opp alt som blir sagt og jeg klarer ikke ta dem på alvor lenger . Men jeg stoler på at noen kommer med det på en vettug måte til slutt. Jeg er sjokkert over spørsmålene som blir stilt under pressekonferanser. Pressen er kun ute etter syndebukker og sensasjoner. Ikke en eneste ytra noen bekymring for de som faktisk aldri kom hjem. Orker ikke sånn jeg . Nå er vi inne i et valgår og jeg kommer vel til å klikke på pressen innen jeg står ved valgurna. Det er ikke mye fokus på sak. Mest sensasjonslyst og skandaler. Det har visst blitt typisk norsk å spa frem mest mulig dritt om andre. Og så er det 100 år siden kvinnene i norge fikk stemmerett. Jøss! 100 år høres lenge ut men det er det jo slett ikke . Blir spennende å se om det får noe fokus i en valgsammenheng.
Men nå må jeg dra . Ha en fin dag alle sammen !

Ingen kommentarer: